مشکلات شمع سازی

چرا شعله شمع کوچکیه یا کمه؟

چرا شعله شمع کوچیکه یا کمه

چرا شعله شمع کوچکیه یا کمه؟ شعله شمع قرار است بلند و کشیده باشد، اما گاهی اوقات کوچک است و به سختی قابل تشخیص است. ممکن است به نظر برسد که هیچ کاری انجام نمی دهد، اما درون آن شعله کوچک چیزهای زیادی در جریان است. در این پست نگاهی دقیق تر به این موضوع خواهیم داشت که چه چیزی شعله شمع را کوچک می کند و چگونه آن را رفع کنیم.

اگر شمع پارافین مذاب کافی برای سوخت دریافت نکند، یا اگر اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، شعله کوچک خواهد بود. این موضوع می تواند به دلیل اندازه اشتباه فتیله، مقدار نامناسب روغن های معطر، رنگ اضافی یا فتیله های زیاد باشد. اگر در ساخت پارافین ذراتی استفاده شده وجود داشته باشد، ممکن است فتیله شمع مسدود شود و در نتیجه شعله کوچکی ایجاد شود.

شعله شمع با ذوب مداوم پارافین در پایه فتیله، که به دلیل احتراق به کمک اکسیژن ، پایدار می ماند. بدون اکسیژن یا پارافین کافی، شعله شمع ابتدا کوچک می شود و سپس خاموش می شود.

چرا شعله شمع کوچیکه یا کمه

با درک علل بالقوه کمبود اکسیژن یا پارافین، می توانید عیب یابی کنید و اطمینان حاصل کنید که شمع به پتانسیل کامل خود می رسد.

عوامل اولیه موثر بر اندازه شعله شمع

ارتفاع شعله توصیه شده حدود یک سانتی متر تا ۵ سانتی متر ست. با این حال، برخی از شمعها ممکن است به شدت شعله ور شوند و برخی دیگر به سختی سوسو می زنند. اندازه شعله تا حد زیادی تحت تأثیر عوامل اولیه کشش، گرما و فیتیله است. با درک این عناصر، می توانید شمعی بسازید که هر بار به طور یکنواخت می سوزد. بیایید بررسی کنیم که چگونه هر عامل بر اندازه شعله شمع تأثیر می گذارد:

  1. اندازه فتیله نامناسب

اندازه فتیله نقش مهمی در عملکرد شمع دارد. اگر فتیله خیلی کوچک باشد، نمی تواند پاراین ذوب شده کافی را به نوک آن بکشد و در نتیجه شعله کوچک و ضعیفی ایجاد می شود. شعله کوچک همچنین گرمای کمتری تولید می کند که می تواند باعث تونلی شدن شمع شود (بدون ذوب شدن پارافین اطراف لبه شمع مستقیماً از وسط بسوزد).

  1. عدم تعادل روغن های معطر

شمع های معطر یک راه دلچسب برای افزودن عطر دلپذیر به هر اتاقی است. با این حال، اگر روغن معطر بیش از حد استفاده شود، می تواند منجر به شعله کوچک شمع شود. دلیل این امر این است که روغن های معطر از مولکول هایی تشکیل شده اند که سبک تر از مولکول های پارافین هستند.

هنگامی که شمع خنک می شود، روغن معطر در بالای شمع جمع می شود. فتیله مسدود می شود و باعث می شود شعله شمع کوچکتر شود.

  1. رنگ اضافی

رنگ ماده ای است که برای رنگ دادن به ماده دیگر استفاده می شود. در مورد شمع ها از رنگ ها برای دادن رنگ دلخواه به موم استفاده می شود. با این حال، اگر رنگ بیش از حد استفاده شود، می تواند منجر به شعله کوچک شمع شود. این به این دلیل است که رنگ اضافی با مسدود کردن فتیله از تبخیر پارافین جلوگیری می کند. در نتیجه، منبع سوخت برای شعله کاهش می یابد و منجر به شعله کوچکتر و ضعیف تر می شود.

  1. فیتیله های اضافی

اکثر شمع ها با یک فتیله ساخته می شوند، اما برخی از آنها حاوی چندین فیتیله هستند. تعداد فتیله ها می تواند تاثیر بسزایی در اندازه شعله شمع داشته باشد. هنگامی که چندین فیتیله وجود دارد، هر یک برای احتراق به اکسیژن نیاز دارد. این به میزان قابل توجهی بیشتر از یک فیتیله به اکسیژن نیاز دارد. در نتیجه، اکسیژن کلی شمع کمتر است و شعله کمتر است.

فتیله های بیشتر نیز دود بیشتری تولید می کند که می تواند باعث سوسو زدن شعله و کوچک شدن آن شود. در نهایت، چندین فتیله که با هم می سوزند، گرمای اضافی تولید می کنند که باعث می شود پارافین سریعتر ذوب شود و حوضچه عمیقی از پارافین مذاب را تشکیل دهد. در نتیجه، فتیله ها آویزان می شوند و در نتیجه شعله های کوچکتری ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *