آموزش شمع سازی

ساخت شمع عطری در منزل

ساخت شمع عطری در منزل

بدیهی است که ما همیشه می خواهیم خانه خود را با شمع پر کنیم. خیلی خب است که شمع های خود را عطری درست کنیم با انواع رایحه های دل انگیز مثل لوندر، یاس، رز و حالا  همه ما طرفدار این طرز فکر هستیم، اما مطمئناً می‌توانید با ساختن شمع عطری در منزل در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

چگونه شمع عطری بسازیم؟

قبل از اینکه کار را شروع کنید، باید تجهیزات مربوطه را جمع آوری کنید. پارافین شمع، ظرف شیشه ای (مقاوم در برابر حرارت)، فتیله، پایه فتیله، رنگ و اسانس اکثر فروشگاه‌های لوازم شمع نیز لوازم مورد نیاز شما را دارند. برای اندازه گیری مقدار پارافین مورد نیازتان، ظرف/قالب خود را با آب پر کنید، مقدار آب را اندازه بگیرید . ۲۰% از این رقم کم کنید و این مقدار گرم پارافین مورد نیاز شماست (زیرا پارافین چگالی کمتری نسبت به آب دارد). به عنوان مثال: ۴۹۵ میلی لیتر آب در ظرف / قالب – تا ۵۰۰ میلی لیتر گرد کنید. ۲۰% از این رقم (۱۰۰) کسر کنید که به شما ۴۰۰ می دهد – بنابراین به ۴۰۰ گرم پارافین نیاز دارید.

در مرحله بعد، با آماده کردن لوازم برای ساخت شمع های کار خود را شروع کنید و محیط کار را آماده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر گونه پاشیدن و ریختن پارافین، رنگ  به راحتی تمیز می شود. پاک کردن موم می‌تواند سخت باشد، بنابراین آب گرم و دستمال یا دستمال کاغذی برای پاک کردن در دسترس داشته باشید. مراقب باشید از تماس با پوست و به خصوص چشم اجتناب شود و به یاد داشته باشید که افراد زیر ۱۸ سال باید تحت نظر یک بزرگسال بکار خود ادامه دهند. هرگز  پارافین استفاده نشده را روی سینک خود نریزید زیرا ممکن است منجر به انسداد  مسیر آب شود. به همین ترتیب، سعی نکنید ظروف یا قالب های آغشته به پارافین را در ماشین ظرفشویی خود بشویید. خوب، حالا همه ما آماده ایم، برای شروع آماده اید؟

پارافین سویا

مرحله اول – شیشه های شمع خود را بشویید و خشک کنید با تمیز کردن شیشه های شمع شروع کنید و مطمئن شوید که بعد از آن کاملاً خشک شده اند. شما نمی خواهید هیچ علامت یا چربی احتمالی روی شاهکارتان ظاهر شود.

مرحله دوم – پارافین را آماده و ذوب کنید یک قابلمه بزرگ را تقریباً تا نیمه با آب داغ پر کنید – مطمئن شوید که فضای کافی برای ظرف کوچکتر مقاوم در برابر حرارت وجود دارد که پارافین را نگه می دارید. پارافین جامد خود را در ظرف قرار دهید، سپس و مطمئن شوید که آب داغ داخل ظرف نمی رود. اکنون باید آب را به جوش آورده و پارافین شروع به ذوب شدن کند. می توانید پارافین را با یک کفگیر چوبی یکبار مصرف هم بزنید، اما اینکار ضروری نیست. با این حال، داشتن کاردک هنگام افزودن رنگ،پارافین یا اسانس مفید خواهد بود.

از یک دماسنج  برای کنترل دمای پارافین استفاده کنید. می توانید از یک دماسنج استاندارد پخت و پز استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که قبل از استفاده مجدد با غذا باید به طور کامل تمیز شود.  پارافین باید تا زمانی که به دمای تقریباً ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتیگراد (۱۳۲ تا ۱۵۰ درجه فارنهایت) برسد ذوب شود. موم سویا باید تا زمانی که دمای آن به حدود ۷۶ تا ۸۲ درجه سانتیگراد (۱۶۹ تا ۱۸۰ درجه فارنهایت) برسد ذوب شود. موم گیاهی باید تا زمانی که به دمای تقریباً ۴۷ تا ۴۹ درجه سانتی گراد (۱۱۶.۶ تا ۱۲۰.۲ درجه فارنهایت) برسد، ذوب شود. ژل واکس باید تا زمانی که به دمای تقریباً ۹۴ تا ۱۰۴ درجه سانتیگراد (۲۰۱ تا ۲۱۹ درجه فارنهایت) برسد ذوب شود.

مرحله سوم – فتیله را نصب کنید با استفاده از پایه فیتیله، فتیله را تا حد امکان در مرکز شیشه قرار دهید. برای اطمینان از قرار گرفتن آن در مرکز، یک ابزار هم مرکز  کن فتیله را استفاده کنید، آن را روی .

مرحله چهارم – حالا رنگ را به پارافین ذوب شده اضافه کنید. هرچه رنگ بیشتری اضافه کنید، رنگ نهایی شمع قوی تر می شود. همانطور که رنگ را به ظرف اضافه می کنید،  رنگ جدیدی به دست می آورید –  آنقدر رنگ اضافه کنید تا به رنگ دلخواه برسید. می توانید با ریختن پارافین رنگ شده بروی ورق سفید رنگ ایجاد شده را مشاهده کنید از مقدار بیش از اندازه رنگ استفاده نکنید چون باعث خاموش شدن شمع می شود. قبل از اینکه شروع به اضافه کردن روغن معطر کنید، مطمئن شوید که تمام پارافین ذوب شده اند.

در مرحله بعد اسانس را اضافه کنید و به آرامی آن را هم بزنید، اگر می خواهید از ایجاد هوا جلوگیری کنید، بنابراین در این قسمت مانند پخت و پز رفتار کنید. به آرامی حدودا یک دقیقه محلول را هم زده تا پارافین و اسانس بخوبی آمیخته شود.

ریختن پارافین در ظرف

مرحله پنجم – پارافین را به ظرف اضافه کنید پارافین را با احتیاط داخل شیشه هایتان بریزید. مقداری از فضای داخل ظرف یا شیشه را آزاد بگذارید چون به آن نیاز دارید. اگر از ظرف شیشه ای استفاده می کنید حتما آن را کمی گرم کنید.

مرحله ششم –  نیم ساعت بعد شمع های خود را بررسی کنید  ظاهر آنها را بررسی کنید و سپس پارافین باقیمانده خود را دوباره گرم کنید و هر سوراخ احتمالی که در بالای شمع ظاهر شده است را پر کنید. هنگامی که شمع خود را با پارافین باقی مانده پر کردید، بهتر است شمع را به مدت ۲۴ ساعت  در دماس اتاق بگذارید تا خشک شود. شمع‌های موم سویا معمولاً کمترین زمان را در خشک شدن دارند – حدود ۵ ساعت برای خنک شدن و جامد شدن زمان نیاز دارند. شمع‌های موم گیاهی کمی طولانی‌تر – حدود ۷ ساعت، در حالی که شمع‌های موم پارافین طولانی‌ترین زمان را برای خشک شدن نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *