آموزش شمع سازی

ساخت شمع با پارافین ژله ای

ساخت شمع با پارافین ژله ای

برای ساختن شمع ژله ای، از یک شیشه یا لیوان را استفاده کنید. تراکم پارافین ژل را بر اساس غلظت مورد نظر خود انتخاب کنید (چگالی کم = ۰-۳٪، چگالی متوسط ​​= ۰-۴٪، چگالی بالا = ۰-۵٪). یک عطر سازگار با ژل و یک رنگ مایع مناسب برای رنگ آمیزی انتخاب کنید. حتماً از یک فیتیله سازگار با اینگونه شمع ها استفاده نمایید و تمام دستورالعمل های مربوط به حرارت دادن، افزودن اسانس و رنگ را رعایت کنید.

CW liquid dye

لوازم ساختن شمع های ژله ای را جمع آوری و آماده کنید. دماسنج یکی از لوازم مهم و ضروری است. به خاطر داشته باشید که برای درست کردن بهترین شمع های، تمام دستورالعمل های ایمنی و دستورالعمل های عمومی را دنبال کنید.

لوازم مورد نیاز:

۱. ظرف جهت آب کردن پارافین

۲. هم مرکز کن فیتیله

۳. اسانس

۴. رنگ مایع

۵. فیتیله نخی

۶. دماسنج و ترازو

مرحله ۱: ژل مناسب را انتخاب کنید

هر نوع شمی به مواد خاصی نیاز دارد و ساخت شمع های ژله ای نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما چند احتیاط دیگر را می طلبد، بنابراین حتماً تمام دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. برای ساخت شمع ژله ای به مواد افزودنی نیاز نیست. اولین چیز پارافین ژله ای است که سه مدل دارد ژل کم چگالی CG-1 بین ۰-۳ درصد اسانس دارد و حداکثر زمان سوختن را فراهم می کند. ژل با چگالی متوسط ​​CG-2 بین ۰-۴ درصد اسانس و  پرمصرف ترین ژل. ژل با چگالی بالا CG-3 بین ۰ تا ۵ درصد اسانس دارد.

مرحله ۲: انتخاب اسانس

هنگام ساخت شمع های ژل باید از رایحه هایی استفاده کنید که غیرقطبی هستند و نقطه اشتعال آنها ۱۷۰ درجه فارنهایت باشد. اسانس های دیگر می توانند از ژل خارج شده و مشکلاتی ایجاد کنند. 


مرحله ۳: رنگ آمیزی شمع ژله ای

برای شمع های ژله ای فقط باید از رنگ های مایع استفاده شود. بیشتر رنگ های دیگر بر پایه پارافین هستند که میتواند باعث کدر شدن ژل شود. هنگام ساخت شمع های ژله ای به رنگ بسیار کمی نیاز است.

 

مرحله ۴: کار با فیتیله

انتخاب فتیله مناسب با شمع های ژل به دلیل دمای سوختن بالاتر این محصول بسیار مهم است. همچنین انتخاب پایه نگهدارنده مناسب برای مونتاژ فیتیله بسیار مهم است. عنصر کلیدی در پایه نگهدارنده “ارتفاع لبه” است، که قسمتی است که فیتیله را به صورت عمودی نگه می دارد. لبه بلندتراز خاموش شدن شعله قبل از رسیدن به ته ظرف جلوگیری می کند.


1 دیدگاه در “ساخت شمع با پارافین ژله ای

  1. جهان ایمانی گفت:

    دستتون درد نکنه فوق العاده عالی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *