عمومی

راهنمای شروع کسب و کار شمع سازی

راهنمای شروع کسب و کار شمع سازی

راهنمای شروع کسب و کار شمع سازی؟ آیا می خواهید علاقه خود را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید؟ در این مقاله قدم به قدم به سمت تحقق رویای خود هدایت می شوید.راهنمای گام به گام کسب و کار شمع سازی

 

راه اندازی کسب و کار شمع سازی شامل دانستن نحوه ساخت شمع، داشتن یک طرح تجاری، ایجاد محصولات و فروش آنها از طریق بازاریابی و تبلیغ تجارت است. 

 

جنبه های زیادی برای یک کسب و کار شمع سازی وجود دارد که باید قبل از شروع به آنها توجه کنید، بنابراین بیایید آنچه را که باید بدانید، از جمله بخش ایجاد و نام تجاری و همچنین جنبه های مالی و تجاری کسب و کار را بررسی کنیم.

راهنمای گام به گام برای راه اندازی کسب و کار شمع سازی

اگر شمع‌های شگفت‌انگیزی درست می‌کنید و عاشق انجام آن هستید، اگر می‌خواهید از این کار درآمد کسب کنید، راه‌اندازی کسب‌وکار شمع‌سازی می‌تواند در گام بعدی بسیار هیجان‌انگیز باشد. داشتن یک تجارت شمع خانگی می تواند فرصتی فوق العاده برای کار در خانه و انجام کاری که دوست دارید باشد.

ممکن است فقط بخواهید کسب و کار شمع سازی یک شغل نیمه وقت باشد که در کنار شعل اصلی آن را انجام می دهید یا ممکن است بخواهید آن را به یک تجارت تمام وقت با انجام کاری که دوست دارید تبدیل کنید. تسلط بر شمع سازی به زمان و آزمون و خطا نیاز دارد، و البته یادگیری و درک روش های اساسی آسان است.

بیایید آنچه را که باید در مورد راه اندازی کسب و کار شمع سازی خود بدانید را گام به گام تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانید مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید. برای هر یک از این مراحل وقت بگذارید و عجله نکنید. ایجاد یک پایه قوی و روشن برای کسب و کار شمع سازی شما مهم است تا بتوانید در دراز مدت موفق شوید.

مرحله ۱: یاد بگیرید چگونه شمع های عالی بسازید

باید بدانید که چه فرمول یا دستور العمل هایی را برای ایجاد شمع های شگفت انگیز دنبال کنید. شما می خواهید که هر یک از شمع های شما از نظر عطر و کیفیت یکسان باشد. با بازخوردی که از دوستان و خانواده دریافت می کنید، دستور العمل و روش شمع خود را تا زمانی که از محصولی که ایجاد کرده اید راضی باشید، اصلاح کنید.

ممکن است بخواهید که شمع های شما منحصر به فرد باشد و مانند سایر شمع های موجود در بازار نباشد. ممکن است دلیل شخصی برای اسانس های که استفاده می کنید یا شکل شمع ها یا تزئیناتی که در شمع های خود قرار می دهید داشته باشید. ممکن است تصمیم بگیرید شمع های مقرون به صرفه و ساده تر یا شمع های لوکس و با کیفیت تر بسازید. این موضوع کاملا به شما بستگی خواهد داشت.

شما ممکن است فقط یک نوع شمع بسازید یا ممکن است انواع مختلفی از شمع ها را  که می خواهید بسازید و بفروشید. زمانی که از قدرت رایحه، زمان سوختن، بافت پارافین و  شمع ساخته در شیشه و جعبه آن راضی باشید نقطه شروع خوبی است.

داشتن روش و دستور العمل دقیق برای شمع های خود قبل از شروع فروش آنها به مشتریان ضروری است. این راه روش درستی برای جلوگیری از بازخورد منفی و نارضایتی مشتریان  است که می تواند شهرت کسب و کار شما را خراب کند. فقط زمانی شروع کنید که احساس کردید در صنعت شمع سازی تسلط دارید.

مرحله ۲: یک طرح تجاری داشته باشید

نوشتن یک طرح تجاری بخش مهمی است که ابتدا ایده ها و برنامه های خود را برای کسب و کار شمعی خود روی کاغذ بیاورید و بتوانید نقشه راه توسعه کسب و کار خود را پیاده سازی کنید. این شما را در حرکت رو به جلو و تمرکز و خلاقیت در کسب و کار شمع خود کمک خواهد می کند.

در این مرحله، برخی از جنبه‌های مختلف طرح کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم که باید به آن‌ها نگاهی بیندازید و برای کسب و کار شمع‌سازی خود اجرا کنید.

نام تجاری و برند را انتخاب کنید

ایجاد یک نام تجاری بخش سرگرم کننده ای از فرآیند است. نام تجاریی را انتخاب کنید که دوست دارید و برای برند شمعی که می خواهید ایجاد کنید مناسب است.

ممکن است به اهداف دیگری برای این کسب و کار فکر کنید یا اینکه می خواهید بدانید مردم هنگام استفاده از شمع ها چه احساسی دارند. فقط مطمئن شوید که با برندی که می خواهید ایجاد کنید جواب میدهد یا نه.

اطمینان حاصل کنید که هیچ کسب و کار دیگری با نام کسب و کار شما وجود ندارد. می توانید جستجوی گوگل و جستجوی رسانه های اجتماعی را انجام دهید تا بررسی کنید که ایده تجاری شما در دسترس است. همچنین می‌توانید از طریق نام‌های تجاری که دارای علامت تجاری یا دارای حق چاپ هستند، بررسی کنید.

اگر نامی که دوست دارید قبلا انتخاب شده است، تسلیم نشوید. نام دیگری وجود خواهد داشت که می توانید از آن استفاده کنید که انهم خوب خواهد بود. اگر نام تجاری مورد نظر شما موجود است و مطمئن هستید که آن نامی است که می خواهید، می توانید آن را ثبت کنید، یک دامنه وب سایت برای آن ایجاد کنید و دسته های رسانه های اجتماعی را برای آن ایجاد کنید تا بتوانید آن را قوی تر کنید.

باید تصمیم بگیرید که می خواهید کسب و کار شمع چه نوع فعالیتی باشد. مانند یک شرکت سهامی خاص، شرکت عام، مشارکتی یا شرکت سهامی خاص. سپس می خواهید کسب و کار خود را ثبت کنید.

در طول این فرآیند، ممکن است بخواهید از یک متخصص کسب و کار کمک بگیرید تا در مورد اینکه چه چیزی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد، به شما ایده بدهد.

یک حساب بانکی تجاری ایجاد کنید

باید یک حساب بانکی تجاری ایجاد کنید که تمام پول کسب و کار شما در آن وارد شود. شما می خواهید این را از حساب شخصی خود جدا نگه دارید تا بتوانید همه چیز را پیگیری کنید.

ممکن است برای این حساب کارت نیز بخواهید، بنابراین می توانید از آن برای خریدهای تجاری استفاده کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه کارهای حسابداری خود را انجام دهید.

در مورد روش های تماس تصمیم بگیرید

چگونه می خواهید مشتریان بتوانند با شما در تماس باشند؟ ممکن است تصمیم بگیرید که مشتریان خود را به  ایمیل زدن ترغیب بزنند، یا با شمل تماس تلفتی بگیرند، از رسانه های اجتماعی استفاده کنید یا برای صحبت به فروشگاه مراجعه کنند. اگر می‌خواهید مردم با شما تماس بگیرند، ممکن است تصمیم بگیرید که تلفن دیگری برای اهداف تجاری داشته باشید و بنابراین شماره تلفن دیگری را به اینکار اختصاص دهید.

به راحتی می توانید یک آدرس ایمیل به صورت آنلاین ایجاد کنید تا افراد بتوانند اگر سوالی داشتند و ترجیح می دهند تماس نگیرند، یک ایمیل برای شما ارسال کنند.

می توانید تصمیم بگیرید که چه روش هایی را می خواهید و سپس تمام این جزئیات را در وب سایت خود، در فهرست های آنلاین و کارت های ویزیت قرار دهید.

محصولاتی که خواهید فروخت

مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید در تجارت شمع خود بفروشید. آیا فقط می خواهید روی تولید و فروش شمع های وارمر تمرکز کنید؟ آیا می خواهید طیف وسیعی از انواع شمع ها را داشته باشید؟

آیا می خواهید صرفاً شمع بسازید یا می خواهید محصولات دیگری را بفروش برسانید؟ به این فکر کنید که می خواهید چه محصولاتی را در تجارت شمع خود بفروشید.

ممکن است بخواهید از پارافین های طبیعی و گیاهی استفاده کنید و از پارافین های غیر طبیعی مانند پارافین جامد و پارافین ژله ای در شمع های خود اجتناب کنید. ممکن است بخواهید به جای فتیله نخی از فتیله های چوبی استفاده کنید. واقعاً به جزئیات شمع های خود نیز فکر کنید که مختص محدوده جغرافیایی هستند.

قیمت گذاری محصولات

شاید بخواهید به این فکر کنید که  شمع ها در چه محدوده قیمتی باشند. شما می خواهید سود کسب کنید و ممکن است موارد خاصی را در ذهن داشته باشید. باید هزینه تجهیزات و لوازم شمع سازی خود را که برای بسته بندی و ارسال شمع ها نیاز دارید، در نظر بگیرید.

در نظر بگیرید که آیا می خواهید تجارت شمع شما یک برند لوکس و گران قیمت باشد یا مقرون به صرفه و ساده  زیرا  این موضوع بر قیمت و موادی که در شمع های خود استفاده می کنید و نوع بسته بندی که استفاده می کنید تأثیر می گذارد.

لوازمی که نیاز خواهید داشت

باید بدانید که  تمام لوازم شمع سازی و بسته بندی خود را از کجا تهیه می کنید. این شامل پارافین شمع، فیتیله ها، ظروف، اسانس و جعبه ها و برچسب های ارائه شمع ها می شود.

به احتمال زیاد می خواهید برای صرفه جویی در هزینه ها، به صورت عمده خرید کنید. همچنین باید به این فکر کنید که تحویل شمع ها چگونه خواهد بود، از چه شرکتی برای ارسال بسته ها استفاده مس کنید، یا اینکه تحویل محلی خواهید داشت.

آیا به نیروی کار نیاز دارید یا انفردای کار می کنید

آیا شما تنها فردی در کسب و کار هستید که تمام منابع، تولید، بازاریابی، حسابداری و موارد دیگر را انجام می دهید؟ یا قصد دارید کارکنانی داشته باشید که برای انجام برخی کارها متخصص هستند؟ این موردی است که باید در نظر گرفت تا اطمینان حاصل شود که کسب و کار به خوبی و کارآمد اجرا می شود.

در شروع کار، ممکن است تصمیم بگیرید که هر کاری را به تنهایی انجام دهید تا هزینه ها را در حین ایجاد کسب و کار پایین نگه دارید و سپس به دنبال تماس با کارکنان در زمانی که توانایی مالی دارید، باشید. یا ممکن است یک کسب و کار خانوادگی داشته باشید که در آن همه با هم کار می کنید.

تحلیل بازار انجام دهید

تجزیه و تحلیل بازار شامل همه چیز مثل نگاه به صنعت شمع و شناسایی فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت، ضعف، حجم، ارزش، الگوهای خرید، مشتریان، سایر مشاغل در صنعت است.

اگر قبلاً به این اطلاعات نیم نگاهی نداشته اید، می توانید چیزهای زیادی در مورد صنعت شمع یاد بگیرید و می توانید خود را در موقعیت خوبی قرار دهید و بدانید که چگونه تجارت تازه تاسیس را بازاریابی کنید.

جدول زیر نمونه ای از آنچه ممکن است هنگام جهت انجام تجزیه و تحلیل بازار به آن دست پیدا کنید را نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل بخش بندی بازار شمع

 محصول نوع پارافین مکانی نمونه
استوانه موم سویا اروپا جو مالون
مراسم واکس پارافین آمریکای شمالی شمع یانکی
Tapers موم نخل آسیا و اقیانوسیه آویشن
شیشه موم زنبور عسل بقیه دنیا شمع انبار سفید

منبع

از این جدول، می‌توانید ببینید که محصولات، پارافین ها، مکان‌ها و نمونه نقش کلیدی در صنعت شمع‌سازی دارند، بنابراین می‌توانید با درک درستی از نگاه صنعتی فعلی و آنچه می‌خواهید روی آن تمرکز کنید به جلو بروید.

پیش بینی های مالی آینده

از آنجایی که تجارت شمع دیگر یک سرگرمی نیست، بلکه تبدیل به یک تجارت شده است، مهم است که یک پیش بینی مالی در ذهن داشته باشید که چگونه و چه زمانی مقدار مشخصی از درآمد را از کسب و کار خود به دست خواهید آورد. برای پیشرفت و ادامه آن باید سودآور باشد، بنابراین ارائه یک برنامه برای این امر حیاتی است.

ممکن است در دوره های زمانی معینی به درآمد و هزینه های بالقوه در آینده نگاه کنید تا بتوانید در حین حرکت رو به جلو عملکرد خود را پیگیری کنید.

تامین مالی برای کسب و کار

ممکن است پولی پس انداز داشته باشید و آماده سرمایه گذاری در کسب و کار خود باشید یا اگر برای سرپا نگه داشتن کسب و کار خود به پول بیشتری نیاز دارید، ممکن است به دنبال دریافت وام تجاری باشید. بسته به اینکه در کجای جهان هستید و کشور شما چه حمایتی ارائه می دهد، می توانید انواع مختلفی از بودجه برای کسب و کار خود دریافت کنید.

می توانید انتخاب کنید که از بانک وام بگیرید، کمک های مالی دولتی دریافت کنید، سرمایه گذاران را جذب کنید، از پس انداز خود استفاده کنید یا موارد دیگر. تحقیقات خود را در مورد آنچه برای شما در دسترس است انجام دهید و در صورت نیاز چه مواردی ممکن است برای پیشبرد بودجه خاص مورد نیاز باشد.

مرحله ۳: مجوزها یا بیمه های مورد نیاز را دریافت کنید

بسته به اینکه در چه کشور و استانی زندگی می کنید، ممکن است برای فروش شمع های خود یا  راه اندازی کسب و کار به مجوز نیاز داشته باشید. ممکن است مجبور شوید قوانینی را در مورد ایمنی و برچسب زدن محصول خود رعایت کنید.

الزامات برچسب شمع هایی که می فروشید وجود دارد، زیرا شمع سازان باید هنگام فروش شمع به مصرف کنندگان، به قانون بسته بندی و برچسب گذاری منصفانه پایبند باشند.

همچنین فونت های اندازه خاصی وجود دارد که بسته به اندازه شمع شما باید روی این برچسب های روی شمع خود استفاده کنید.

اندازه صفحه نمایش (اینچ مربع) حداقل اندازه قلم (اینچ)
کمتر یا مساوی ۵ اینچ مربع ۱/۱۶ ”
۵ اینچ مربع – ۲۵ اینچ مربع ۱/۸”
۲۵ اینچ مربع – ۱۰۰ اینچ مربع ۳/۱۶ “
۱۰۰ اینچ مربع -۴۰۰ اینچ مربع ۱/۴”
بزرگتر از ۴۰۰ اینچ مربع ۱/۲”

منبع

همچنین استانداردهای داوطلبانه ای برای صنعت شمع وجود دارد که به سازندگان شمع توصیه می شود از آنها پیروی کنند.

مهم نیست که چه بیمه ای دارید، می خواهید از روش های تولید ایمن پیروی کنید مانند:

  • در محلی که در حال شمع سازی هستید، هشدار دود داشته باشید
  • داشتن کپسول آتش نشانی در هنگام آتش سوزی و نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید
  • از سیم های اتصال استفاده نکنید زیرا ممکن است بیش از حد گرم شوند. وسایل را مستقیماً به منبع وصل کنید.
  • برای شمع سازی لباس بپوشید، مثلا موهایتان را ببندید، کفش بپوشید و شلوار بلند بپوشید.
  • یک جعبه کمک های اولیه برای حوادث، مخصوصا وسایل مناسب برای سوختگی، دم دست داشته باشید
  • یک کیت نشتی مایعات داشته باشید تا اگر چیزی ریخت، بتوانید فوراً آن را تمیز کنید
  • وسایل ایمنی مانند دستکش، عینک ایمنی و هر چیز دیگری که دوست دارید هنگام کار با پارافین داغ شمع با آن محافظت کنید، داشته باشید.

از آنجایی که قوانین بسیار متفاوت هستند، شما باید دریابید که چه چیزی در ممحل شما برای اداره قانونی و روان کسب و کارتان لازم است.

مرحله ۴: نام تجاری شمع خود را ایجاد کنید

از ایجاد برند شمع خود لذت ببرید. یک لوگو طراحی کنید و عبارات جالب یا خطوط برچسب را ایجاد کنید که مناسب تجارت شمع شما باشد. از ایجاد برند خود لذت ببرید و شروع به اشتراک گذاری آن با جهان از طریق رسانه های اجتماعی و وسایل دیگر کنید.

چند کارت ویزیت درست کنید و یک وب سایت با برند خود ایجاد کنید و آنچه را که برای ارائه دارید به نمایش بگذارید. به این فکر کنید که چه رنگ هایی برای برند شما مناسب است، چه نوع فونتی بهتر است.

برند را ایجاد کنید تا بتوانید به مشتریان خود اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کارتان بدهید. داشتن یک نم مناسب برای برند می تواند به مشتریان کمک کند که بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند زیرا آنها ماموریت و پیام شما را درک می کنند. ماهیت تجارت شمع سازی شما را منعکس می کند.

می توانید از خود بپرسید:

  • چرا دارم شمع درست می کنم؟
  • این شمع ها برای چه کسانی هستند؟
  • من می خواهم با استفاده از این شمع ها چه تأثیری بر مشتریان خود بگذارم؟

مرحله ۵: محصولات خود را تولید کنید

انجام تولید عملی شمع سازی ممکن است بخش مورد علاقه شما در تجارت شمع سازی باشد. شما می توانید تولید شمع های خود را زمانی شروع کنید که تمام لوازم خود را فراهم کرده اید و آماده ساخت شمع برای فروش به مشتریان باشید.

ممکن است بخواهید آنها را در دسته های کوچکی که هر هفته انجام می دهید یا در دسته های بزرگتر ایجاد کنید. بدانید که چه چیزی برای شما و کسب و کار شما بهتر است

می‌توانید با یک یا دو نوع شمع شروع کنید و قبل از شروع به تولید تمام شمع‌هایی که در ذهن دارید آنها را به فروش برسانید. در روند کار عجله نکنید. به خود اجازه دهید مطمئن شوید که شمع های اولیه ای که تولید می کنید بی نقص هستند و هر تغییری را که در حین انجام آن انجام می دهید یادداشت بردارید.

مرحله ۶: تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید بفروشید

شما می توانید شمع های خود را به صورت آنلاین، در فروشگاه یا هر دو روش بفروشید. می توانید وب سایت خود را ایجاد کنید که در آن مشتریان سفارش دهند.

همچنین اگر کسب‌وکار دیگری می‌خواهد شمع‌های شما را  به مشتریانش بفروشد، می‌توانید محصولات خود را برای خرید عمده ارائه دهید.

علاوه بر داشتن یک فروشگاه آنلاین شمع، ممکن است بخواهید یک فروشگاه محلی راه اندازی کنید که در آن بتوانید شمع های خود را  بفروشید. ممکن است بخواهید در آخر هفته ها در بازارهای محلی غرفه ای برپا کنید. امکاناتی که می خواهید شمع های خود را چگونه بفروشید بی پایان است و می توانید یک یا چند روش را انجام دهید.

مرحله ۷: بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات بخش بزرگی از راه اندازی کسب و کار شمع هستند. بدانید که مخاطبان هدف کسب و کار چه کسانی هستند و شمع ها و تجارت خود را با آنها به اشتراک بگذارید. می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل، آگهی‌ها، فهرست‌های کسب‌وکار آنلاین و موارد دیگر استفاده کنید تا کسب‌وکار خود را به مردم بشناسید.

کاربران می توانند در ابتدا از اشکال تبلیغات رایگان استفاده کنند یا می توانید مستقیماً به تبلیغات هدفمند و پولی روی آورند. این به احتمال زیاد به سرمایه ای که در دسترس دارید بستگی دارد و به مرور زمان می توانید در هنگام شروع فروش، پول بیشتری را در بازاریابی و تبلیغات سرمایه گذاری کنید.

برخی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان هستند که می توانید برای  بازاریابی که کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

  • پینترست: افرادی که می‌خواهند از دکوراسیون خانه الهام بگیرند و به دنبال ایده‌هایی هستند، بنابراین با داشتن تصاویری از شمع‌های خیره‌کننده خود در اتاق نشیمن یا حمام می‌توانند منجر به فروش شمع شوند.
  • اینستاگرام: می‌توانید تصاویری از شمع‌های خود و برند کلی خود را به اشتراک بگذارید تا خوراکی ایجاد کنید که مشتریان را جذب کند و محصول شما را به نمایش بگذارد. شما به راحتی می توانید مشتریان را از اینستاگرام به وب سایت خود هدایت کنید یا حتی می توانید محصولات خود را مستقیماً در برنامه زیر برگه فروشگاه لیست کنید.
  • فیس بوک : می توانید یک صفحه تجاری فیس بوک برای شمع های خود ایجاد کنید که در آن می توانید تصاویر شمع های خود را پست کنید و همچنین به روز رسانی ها را با جامعه خود به اشتراک بگذارید. می‌توانید وب‌سایت و سایر جزئیات تماس خود را فهرست کنید تا برای مشتریان آسان باشد که مستقیماً از طریق برنامه مسنجر فیس‌بوک با شما در تماس باشند یا حتی به شما پیام ارسال کنند.
  • Snapchat و TikTok: این برنامه ها ویدیوهای کوتاه و سریعی هستند که می توانید برای محصول خود انجام دهید تا مشتریان، به ویژه نسل جوان را جذب کنید.
  • ایمیل: بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که با ارسال ایمیل های منظم با تخفیف، تبلیغات یا محصولات جدید، مشتریان قبلی خود را مستقیماً به صندوق ورودی آنها ایمیل کنید. شما می توانید پیوندهایی را مستقیماً به وب سایت خود وارد کنید که یک انتقال آرام را برای نهایی کردن فروش ایجاد می کند.
  • هدایا یا مسابقات: می توانید هدایا یا مسابقاتی را برای انتشار اخبار کسب و کار خود و آگاهی بیشتر از برند خود و همچنین نشان دادن شمع های خود راه اندازی کنید.

مرحله ۸: کسب و کار خود را در طول زمان رشد دهید

همانطور که کسب و کار شمع سازی خود را شروع می کنید، خواهید دید که چه چیزی ممکن است نیاز به تعدیل یا تغییر داشته باشد. اینها همه بخشی از فرآیند است. ممکن است ایده‌های جدیدی داشته باشید، بخواهید با کسب‌وکارها یا افراد دیگر همکاری کنید و واقعاً شروع به راه‌اندازی کسب‌وکار شمع خود کنید.

هیچ محدودیتی برای کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار شما وجود ندارد، فقط مطمئن شوید که از سفر لذت می برید. اگر بدانید چگونه شمع های شگفت انگیزی را تولید و بفروشید که مردم می خواهند برای خود یا برای دیگران به عنوان هدیه بخرند، می توانید یک شمع ساز موفق باشید.

نکات تجاری شمع

  • عکس با کیفیت: از شمع های خیره کننده ای که ایجاد کرده اید عکس های عالی بگیرید
  • خرید چند بازه مشتریان : می‌توانید برای هر زمان که مشتری یک شمع می‌خرد، امتیاز وفاداری تعیین کنید و پس از رسیدن به حد معین، یک شمع رایگان یا تخفیف دریافت می‌کند. برای مثال، می‌توانید اشتراکی را تنظیم کنید تا مشتری هر ماه یک شمع جدید دریافت کند. به این فکر کنید که چگونه می توانید درآمد مکرر ایجاد کنید.
  •  محصولات خود را گسترش دهید: ممکن است شروع به تولید شمع کنید و سپس تصمیم بگیرید که دامنه خود را به سایر محصولات مشابه گسترش دهید تا فروش را افزایش دهید یا بسته های هدیه با دسته ای از محصولات مختلف خود تهیه کنید.
  • از تعطیلات نهایت استفاده را ببرید: مردم دوست دارند چیزهایی را به دست آورند و زمان های خاصی از سال وجود دارد که مردم انتظار دارند و به دنبال فروش در محصول مورد نظر خود هستند. شمع ها هدایای عالی برای تعطیلاتی مانند کریسمس هستند، بنابراین انجام یک تبلیغ ویژه کریسمس ممکن است راهی برای افزایش فروش باشد.
  • به روند مصرف کننده توجه کنید: شما همیشه می خواهید به برند شمع خود وفادار بمانید، اما این بدان معنا نیست که همگام شدن با روند مصرف کنندگان در صنعت شمع سازی ایده خوبی نیست. می توانید برای ساخت شمع بعدی خود الهام بگیرید.

یک روز معمولی ممکن است در تجارت شمع سازی شما چگونه باشد

برای اینکه به شما بینشی در مورد اینکه یک روز معمولی ممکن است برای شما چه شکلی باشد، زمانی که تجارت شمع سازی خود را شروع می کنید به شما ارائه دهیم، در اینجا چند کار وجود دارد که ممکن است انجام شود.

  • تولید شمع برای داشتن موجودی در دسترس مشتریان برای خرید
  • انجام سفارشات آنلاین یا سفارشات در فروشگاه. شما می توانید آنها را بسته بندی کنید و یا می توانید شخصاً از مشتری برای خرید پشتیبانی کنید.
  • با گرفتن عکس یا اشتراک گذاری به روز رسانی های جدید، کسب و کار خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید
  • سفارش لوازمی که ممکن است در حال اتمام باشد، بنابراین قبل از اتمام موجودی شما به دستتان می رسد
  • راه اندازی تبلیغات آنلاین یا شبکه سازی به صورت حضوری برای انتشار اخبار در مورد تجارت شمع خود
  • یک محصول جدید یا ایده کسب و کار برای امتحان کردن
  • در صورت نیاز به تغییر سطح سهام به صورت دستی یا نیاز به ویرایش، وب سایت خود را به روز کنید
  • توجه به ورود و خروج پول
  • گوش دادن به بازخورد مشتری و در نظر گرفتن آن، حرکت رو به جلو

سوالات متداول

شمع سازی چقدر سودآور است؟

شمع سازی می تواند یک تجارت بسیار سودآور باشد اگر یک تجارت عالی و مشتریان راضی داشته باشید. تخمین زده می شود که صنعت شمع سازی تا سال ۲۰۲۶ به پنج میلیارد دلار برسد. هنر خود را در آغوش بگیرید و از مهارت های شمع سازی خود سود زیادی کسب کنید.

محبوب ترین اسانس شمع چیست؟

محبوب ترین عطر شمعی که مردم می خرند، لوندر است، بنابراین، شروع کار شمع سازی خود با شمع هایی با رایحه وانیل می تواند ایده خوبی باشد تا مشتریان جدید را جذب کنید. پس از آن می‌توانید شمع‌های معطر متفاوت یا منحصربه‌فردتری بسازید که عطرهای استانداردی را که می‌دانید مردم می‌خواهند بخرند، داشته باشید.

چه چیزی شمع ها را با کیفیت بالا می کند؟

یک شمع گران قیمت و لوکس به احتمال زیاد شامل موم های طبیعی و عطرهای فوق العاده است و سوختگی طولانی مدت خواهد داشت. این یک شمع با کیفیت عالی خواهد بود و که با شیشه شمع و جعبه آن شیک ارائه شود.

کلمات پایانی

این راهنمای گام به گام شما را در هر مرحله از برنامه ریزی کسب و کار شمع سازی خود پشتیبانی می کند. جنبه های زیادی از کسب و کار وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، مانند محصولات، نام تجاری شما، طرح کسب و کار، پیش بینی های مالی، بودجه، بازاریابی و موارد دیگر، بنابراین این راهنما را دنبال کنید و به جلو حرکت کنید و مهارت های شمع سازی خود را به یک ابزار سودآور تبدیل کنید. کسب و

 

4 دیدگاه در “راهنمای شروع کسب و کار شمع سازی

  1. شیما پورمقدم گفت:

    سلام واحترام بی نهایت ممنونم از مطالب مفید وارزشمند وراهنمایی های فوق العادتون.موفق باشید.

    1. مدیر سایت گفت:

      خواهش میکنم سلامت باشید

  2. حنیفه رسولی گفت:

    سلام محترم ممنون از سایت خوب و مطالب مفید و کاربردی‌تون
    راهنمایی های عالیِ هستند برای کسب و کار و درآمد زایی موفق
    دمتون گرم با زحماتی که کشیدید خسته نباشید 🙌❤️

    1. مدیر سایت گفت:

      درود بر شما خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *