مشکلات شمع سازی

چرا شمع فتیله سلولزی یا چوبی بد می سوزد

راهنمای استفاده از شمع فیتیله سلولزی یا چوبی

صدای خش خش ملایم و لرزش بی نظیر شمع های فتیله های سلولزی یا چوبی فضای فوق العاده دنجی را ایجاد می کند ، اما اگر  به آن عادت نداشته باشید می تواند کمی آزار دهنده باشد

فتیله های چوبی کمی متفاوت تر از فتیله های پنبه ای سنتی می سوزند و چند مسئله مشترک وجود دارد که باعث می شود تا روشن نمانند. اما نگران نباشید

در اینجا ۳ نکته برتر برای به دست آوردن بهترین نتیجه از شمع های فتیله چوبی آورده شده است:

۱) سوختن مهمترین موضوع در یک شمع است – نحوه انجام صحیح آن را یاد بگیرید

به شمع خود زمان سوختن کافی دهید تا یک استخر موم ذوب شده ایجاد شود که در اولین استفاده تا لبه ظرف برود – بسته به اندازه شمع ، ممکن است چند ساعت طول بکشد.

باور کنید یا نکنید ، شمع های شیشه شما نوعی “حافظه موم” دارند و پس از ایجاد الگوی سوزاندن ، تغییر آن سخت است.

اگر به شمع خود اجازه ندهید زمان کافی برای ایجاد استخر ذوب کامل در اولین سوختن داشته باشد ، ممکن است اندکی فرورفتگی یا “تونل” در اطراف فتیله ایجاد شود.

این کار ذوب موم اطراف لبه های شیشه را دشوارتر می کند و باعث می شود اثر تونلی شدن یا گودال در موم با هر سوختن ادامه یابد. سرانجام تونل انقدر گسترده می شود که برای جاری شدن اکسیژن تازه بسیار عمیق خواهد شد و شمع شما برای روشن ماندن بعد از مدت کوتاه دچار مشکل خواهد شد.

برای جلوگیری از این مسئله ، حتماً به شمع خود زمان کافی بدهید تا یک استخر واکس ذوب شده تولید کند که در اولین باری که از آن استفاده می کنید ، تا لبه ظرف برسد.

این یک روش برای همه شمع های شیشه ای مناسب است ، نه فقط برای آنها که دارای فتیله های چوبی هستند!

بسته به اندازه شمع ، تشکیل این استخر مذاب می تواند ۲ ساعت یا بیشتر طول بکشد ، بنابراین صبر کنید وقتی شمع جدید خود را روشن کردید این زمان را برای سوختن شمع در نظر بگیرید.

پس از اولین استفاده ، مجبور نیستید هر بار یک استخر واکس کامل ایجاد کنید ، اما اگر می خواهید بیشترین بهره را از شمع خود ببرید  اینکار بسیار ایده آل است. فقط مطمئن شوید که هر چند وقت یکبار به شمع های شیشه خود یک سوختگی طولانی می دهید تا حافظه موم را «تنظیم مجدد» کنید و از ایجاد تونل جلوگیری نمایید.

با این کار شمع شما عالی به نظر می رسد ، بوی عالی می دهد ، به طور مساوی می سوزد و همه چیزهای عالی دیگری که می خواهید!

* اگر قبلاً با مشکل ترسناک “تونل زنی” روبرو شده اید ، ممکن است بتوانید آن را برطرف کنید – به نکته شماره ۳  مراجعه کنید.

۲) فتیله چوبی خود را کوتاه و عاری از ذرات ذغال شده نگه دارید

برای سوزاندن مطلوب ، فتیله چوب خود را تقریباً اصلاح کنید … و هرگونه چوب سوخته را از استفاده قبلی پاک کنید.

به غیر از مشکل تونل زنی ، اگر شمع فتیله چوبی شما روشن نمی ماند ، احتمالاً به دلیل بلند بودن فتیله است ، یا باید از مواد سوخته پاک شود.

به یاد داشته باشید این چوب نیست که شعله شمع شما را تأمین می کند ، بلکه موم است. شعله موم را از طریق فتیله به سمت بالا می کشد ، بنابراین اگر کوتاه و تمیز کوتاه نشود ، موم نمی تواند به شعله برسد.

برای سوختن مطلوب ، فتیله چوبی خود را قبل از استفاده مرتب کنید فیتیله کوتاهتر از آن چیزی است که فکر می کنید باید باشد حدودا ۳ میلی متر بالاتر از پارافین  باشد- به اندازه عرض قسمت فلزی درایو USB. همچنین باید از ذغال پاک شده باشد

برای اصلاح فیتیله ، ما همیشه یک ناخن گیر یا سیم برش قدیمی استفاده می کنیم که عالی کار می کند. بدون هیچ هزینه ای ، همیشه می توانید با استفاده از یک دستمال و انگشتان خود قسمتهای سوخته فتیله را به آرامی از بین ببرید. فقط اطمینان حاصل کنید که قبل از اصلاح فیتیله شمع خود را خنک کنید ، زیرا پس از اتمام کار نمی خواهید خاکستر یا مواد فتیله ای در موم باقی بماند. وقتی موم سخت و خنک است ، تمیز کردن آن بسیار راحت تر است!

۳) نحوه تعمیر شمعی که در حال تونل زدن است:

اگر فتیله چوبی یا شمع شیشه ای شما باعث ایجاد تونل در اثر سوختن کوتاه شده است ، معمولاً می توانید آن را برطرف کنید –

نحوه کار: اولین و بهترین گزینه: اگر شمع شما روشن می ماند ، آن را خوب بسوزانید تا زمانی که همه موم ها به لبه ظرف بریزند ، و به طور موثر حافظه موم را “تنظیم” کنید.

ارتفاع شعله ممکن است هنگام انجام این کار متفاوت باشد ، اما تا زمانی که هنوز سوختن ادامه دارد ، باید یک استخر مذاب ایجاد شود ، فقط صبور باشید.

اگر شمع شما روشن نمی ماند بخاطر این است که فیتیله در استخر موم غرق می شود ، سعی کنید از یک حوله کاغذی یا دستمال استفاده کنید تا مقداری از موم اضافی را بردارید.

سپس حدود یک دقیقه صبر کنید ، شمع خود را دوباره روشن کنید و این کار را تکرار کنید تا جایی که فتیله شما فضای نفس کشیدن داشته باشد!

اگر این دو مورد موثر واقع نشد ، ما شنیده ایم که بعضی ها موم را در نزدیکی لبه شیشه خارج می کنند یا حتی یک گنبد کوچک از فویل آلومینیوم در اطراف لبه ظرف ایجاد می کنند تا به ذوب موم لبه های آن کمک کند. . هر دو گزینه آخرین موارد است و هیچ تضمینی  در موفق آن وجود ندارد!

سایر نکات موثر در جلوگیری از بد سوختن شمع فیتیله سلولزی

چگونه شمع فتیله چوبی را مانند یک حرفه ای روشن کنیم

شما می خواهید اینها را متفاوت از فتیله های پنبه ای روشن کنید ، بسیار ساده است:

هنگام روشن کردن شمع فتیله چوبی ، بهترین روش این است که آن را به زاویه کج کرده و اجازه دهید شعله به طول فتیله کشیده شود (مانند نحوه کج کردن کبریت پس از روشن کردن).

همچنین ممکن است چندین بار تلاش شود تا روشن شود! گرمای حاصل از شعله باید موم را از طریق فتیله با استفاده از خاصیت مویین به بالا بکشاند تا اینکه واقعاً به زیبایی سوخته شود.  فتیله شما نباید دوده یا دود تولید کند ما در شمع سازی اچ ان بی  از فتیله های چوبی بسیار مرغوب و کاملاً آزمایش شده استفاده می کنیم … بنابراین  می تواند با موم خالص و گیاهی و روغنهای اساسی طبیعی ترکیب می شود ، این مواد باید بدون دوده و دود بسوزند.

اگر  دود ناشی از شمع فتیله چوبی را تجربه کرده باشید ، معمولاً به این دلیل است که فتیله باید اصلاح یا کوتاه شود و قسمتهای سوخته پاک شود ،  در نتیجه برآمدگی باعث تداخل در سوختگی طبیعی می شود.

اگر سوزاندن شمع خود برای بیش از دو ساعت ادامه دهید ، خواهید داشت ، سوزاندن شمع های شیشه تا رسیدن استخر مذاب به لبه ظرف بهترین روش است که ممکن است ۲ یا ۳ ساعت طول بکشد. این همیشه عملی نیست – بنابراین اکثر عاشقان شمع برخی از سبک های دیگر را برای سوختن های کوتاه تری مفید می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *