مشکلات شمع سازی

راهنمای مشکلات شمع سازی-بخش اول

راهنمای مشکلات شمع سازی

در این نوشته سعی می کنیم مشکلات متداول در شمع سازی و راهکارهای رفع آن را به شما آموزش دهیم. پس راهنمای مشکلات شمع سازی را دنبال کنید.

وقتی نوبت به شمع سازی می رسد ، موارد زیادی وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید. این راهنما برخی از متداول ترین مسائل و راه حل های پیشنهادی ما را برای رفع مشکلات شما ارائه می دهد. همانند اکثر صنایع دستی ، ساخت شمع به شدت تحت تأثیر آزمایش و خطا است آزمایش با روش ها ، تجهیزات و ابزارهای خوب  هر از گاهی به شما  این امکان را  می دهد که روند ساخت شمع را به خوبی مدیریت کنید.

  • تاول زدن شمع

تاول زدن شمع از جمله مواردی است که اخیرا در شمع ها دیده می شود و بدین معنی است که پارافین در سطح شمع شما متورم و باد کرده می شود و از شمع بیرون می زند. یکی از موارد به دلیل پایین آمدن کیفیت پارافین است و دلیل اصلی این اتفاق مخلوط کردن پارافین اسلک در پارافین سبک توسط سازندگان میباشد و همچنین به عقیده بعضی بودن استفاده از خاک رنگ بر در پارافین باعث این موضوع می شود. ولی در صورتی که جنس پارافین خوب باشد باز ممکن است تاول در آن رخ دهد علت چیست؟ یکی از موارد آب کردن پارافین بروی شعله زیاد و در زمان کوتاه است. پارافین باید بروی شعله کم و در مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آب شود. مورد دیگر زمانی اتفاق می افتد که پارافین ذوب شده و شما مدت زمان زیادی آن را روی شعله نگه می دارید این عامل هم باعث تاول زدن پارافین می شود و نکته آخر اینکه دمای پارافین ذوب شده نباید بیشتر از ۸۰ درجه سانتیگراد باشد.

  • تغییر شکل و سوختن فیتیله بشکل غیر عادی و شبیه شدن آن به قارچ

قارچی شدن فیتیله زمانیکه اتفاق می افتد که فتیله ای مطابق شکل زیر تغییر شکل داده و قارچی می شود و حالت سوخته بخود میگیرد بنابراین موم شمع شما نمی تواند به اندازه کافی سریع بسوزد تا بتواند با فتیله انتخاب شده خود را همگام کند. بعبارت دیگر مصرف موم بالا رفته و این بدان معنی است که فتیله شروع به جذب موم می کند که باعث ایجاد تجمع ذرات کربن بر روی فتیله می‌شود. شایع ترین دلیل بروز قارچی شدن فتیله به اندازه فتیله ای است که انتخاب کرده اید مربوط است. معمولاً فتیله ای که خیلی بزرگ باشد باعث می شود موم بیشتر از حد توانش به شعله ارسال شود. رفع مشکل فتیله قارچی کاملاً ساده است ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بخش سیاه فتیله را کوتاه کنید و فیتیله را به صورت عادی صاف کنید. به منظور جلوگیری کامل از  این رخداد باید اندازه فتیله ای کوچکتری را انتخاب کنید. شمع سازی اچ ان بی  انواع فیتیله های نخی مرغوب را در فروشگاه به فروش می‌رساند.جهت انتخاب سایز فیتیله نخی کلیک نمایید.

قارچی شدن فیتیله نخی شمع یا mushrooming wick


  • فیتیله شمع در مرکز قرار ندارد

وقتی نوبت به ساخت شمع می رسد ، اطمینان حاصل کنید که فیتیله شمع در مرکز فتیله قرار دارد. تا مطمئن شویم که استخر مذاب پارافین خوب و یکنواخت باشد، به شرطی که از قبل فتیله مناسب را انتخاب کنید. برای اطمینان از اینکه فیتیله شما در حین فرآیند ریختن موم در مرکز می ماند ، پیشنهاد می کنیم فقط از  ابزارهای هم مرکزی فیتیله استفاده کنید.

از نگهدارنده های فتیله چوبی و  نخی فروشگاه برای چسباندن فتیله به ته لیوان یا ظرف استفاده کنید. ابزار هم مرکز کردن فیتیله، این تضمین را خواهد داد که در طی فرآیند خنک سازی شمع ها ، فتیله شما مستقیم و قائم می ماند.

در مرکز بودن فیتیله


  • کریستالی شدن یا سفیدک زدن شمع

این پدیده طور طبیعی اتفاق می افتد زیرا  یکی از محصولات جانبی موم است. سفیدک زدن در اثر رشد کریستال های کوچکی که در سطح موم ظاهر می شوند، ایجاد می شود. دلایل احتمالی  آن عبارتند از وجود روغن بیش از حد در موم یا خنک شدن سریع موم باشد. راه حل های ممکن استفاده از موم سخت تر (پارافین کریستالی یا ۱ درصد) یا از موم  با نقطه ذوب بالاتر استفاده کنید و همچنین اجازه دهید موم با سرعت کمتری در محیط معمولی خنک شود. پس حتما از پارافین مرغوب استفاده کنید حداکثر روغن مجاز برای ساخت شمع ۳ درصد است. از نمونه های بی کیفیت و ارزان قیمت ۵ درصد در ساخت شمع استفاده نکنید.

سفیدک زدن پارافین یا کریستالی شدن آن


ادامه در بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *