عمومی, کاربرد شمع

راهنمای استفاده از شمع

راهنمای شمع

راهنمای استفاده از شمع. خریداران محترم وب سایت شمع سازی اچ ان بی ، برای اینکه شمع خریداری شده بهترین راندمان سوختن را داشته باشند و بتوانید زمان طولانی تری از شمع استفاده کنید به نکات زیر توجه ویژه نمایید و آن را بطور کامل رعایت کنید. لازم به ذکر است شمع های ما از حداقل زمان سوختن ۲۴ ساعت برخوردار می باشند:

شمع روغنی_راهنمای استفاده از شمع

  1. شمع های HNB از فیتیله چوبی یا سلولزی استفاده می کنند.شمع زمانی خوب می‌سوزد که فتیله‌اش در اندازه‌ی مناسبی باشد. فیتیله شمع باید ۳ میلیمتر بیرون از پارافین باشد تا به صورت ایده‌آل بسوزد. کوتاه کردن فیتیله بسیار اهمیت دارد. این کار باعث می‌شود شمع تمیزتر بسوزد و دوده اضافی ایجاد نشود. و همینطور شعله اندازه مناسبی داشته باشد. ما فیتیله تمام شمع ها را تنظیم کرده ایم بعد از استفاده از شمع و خنک شدن آن حتما برای استفاده دوباره، فیتیله شمع را با استفاده از یک ناخن گیر به اندازه ۳ میلیمتر تنظیم نمایید.
  2. ممکن است در حین تنظیم فیتیله اشتباه کنید و آن را بیش از اندازه کوتاه کنید. بعد از روشن شدن شمع متوجه شعله کوتاه و کوچکی خواهید شد که حوضچه کمی تشکیل داده است و امکان دارد خاموش شود در این هنگام بعد از تشکیل حوضچه شمع، دستمال کاغذی را رول کرده و کمی از پارافین مایع را توسط دستمال جمع آوری کنید سپس خواهید دید که شعله بزرگتر و حرارت آن بیشتر می شود.
  3. بار اولی که شمع را روشن کردید. بگذارید تا شمع حداقل به مدت ۲ تا ۳ ساعت بسوزد تا پارافین اطراف فیتیله بطور کامل آب شده و حوضچه کاملی تشکیل شود.
  4. بدون توجه به این که شمع را روشن کنید یا نه، موم شمع در صورت حرارت دیدن ذوب می‌شود. علاوه‌براین، شمع در دمای بالا شروع به عرق کردن می‌کند، بهتر است شمع‌ها را در جای خشک و دمای نرمال اتاق نگه دارید.
  5. وزش باد، زمان سوختن شمع را کم می‌کند و در نتیجه موجب سوختن نابرابر، دود و رایحه نامطبوع می‌شود. همچنین، از قرار دادن شمع‌هایتان در معرض نور آفتاب یا نور شدید داخل خانه جداً اجتناب کنید.
  6. شمع را بروی مکان صاف و هموار قرار دهید تا بصورت یکنواخت بسوزد.
  7. شمع را بیشتر از ۴ ساعت روشن نکنید چون ممکن است پارافین اطراف فیتیله بیش از حد داغ شود و آتش بگیرد.
  8. شمع را در معرض گرد و خاک قرار ندهید و بعد از استفاده و خنک شدن درب آن را ببندید.
  9. برای خاموش کردن فیتیله شمع از دست یا فوت استفاده نکنید. بهترین روش برای خاموش کردن شمع های کانتینری استفاده از یک ظرف فلزی و قرار دادن آن برو دهانه شمع است تا از رسیدن اکسیژن به شمع جلوگیری کرده و باعث خاموش شدن آن می شود.

منبع:candles.org

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *