آموزش شمع سازی

چگونه شمع های روغنی مادام العمر درست کنیم؟

شمع روغنی_راهنمای استفاده از شمع

چگونه شمع های روغنی مادام العمر درست کنیم؟

شما می توانید شمع های روغنی ماندگار را با استفاده از دو ماده بسازید: روغن پارافین مایع/روغن زیتون و فتیله های فایبرگلاس/سرامیکی. برای تزیین شمع، آب را به ته آن اضافه کنید و قطعات تزیینی را در آب قرار دهید. ظرف های شیشه ای، گلدان ها، بطری ها، هر چیزی بعنوان ظرف بکار گرفته شود. برای خرید وسایل شمع سازی از فروشگاه بازدید کنید

 

شمع روغن مادام العمر

در اینجا راهنمای کامل گام به گام و نکات و ترفندهای زیادی برای ساختن شمع روغنی مادام العمر وجود دارد. اگر علاقه مند به یادگیری ساخت شمع روغنی عالی و تزئین آن هستید، ادامه مطلب را بخوانید!

شمع روغنی مادام العمر خود را بسازید

شمع ها محیط خانه شما را دلپذیر می کنند و حال و هوای زیبا به دکوراسیون شما می بخشند. ساختن شمع روغنی بسیار آسان است و می توانید آن را برای یک عمر نزد خود نگه دارید. شمع های روغنی مد روز هستند زیرا تا آخر عمر دوام می آورند. از این گذشته، می توانید وقتی شمع تمام شد دوباره آن را با روغن پر کنید.

چیزهایی که نیاز دارید

تمام چیزهایی که برای درست کردن شمع های روغنی خود در خانه نیاز دارید در لیست زیر آورده شده است:

 

  • شیشه / گلدان / بطری شیشه ای غیر قابل اشتعال
  • فتیله فایبرگلاس یا سرامیکی
  • نگهدارنده فیتیله
  • پارافین مایع یا روغن زیتون
نوع روغن تعداد زمان سوختن
پارافین مایع ۳۰ گرم ۲ ساعت
روغن زیتون ۳۰ گرم ۱.۵ ساعت
روغن گیاهی ۳۰ گرم ۲ ساعت

نکات مفید

  • شیشه یا بطری شیشه ای خود را از قبل آماده کنید – مطمئن شوید که قابل اشتعال نیست. باید تمیز و عاری از هر گونه زباله یا کثیفی باشد. می توانید یک یا دو روز قبل از ساختن شمع آن را با آب و صابون بشویید و بگذارید کاملا خشک شود.
  • بسته به علاقه خود می توانید پارافین را معطر کنید. اگر آلرژی دارید یا عطرها را دوست ندارید، پارافین مایع بدون عطر برای شما عالی است. می توانید رایحه های مختلفی را به شمع اضافه کنید تا حس شخصی به آن ببخشید.
  • نکته ای که در مورد فتیله های فایبرگلاس یا سرامیکی وجود دارد این است که مانند فتیله های پنبه ای به سرعت نمی سوزند. این فتیله ها بیشتر از سایر فیتیله ها روغن می کشند تا به سوختن ادامه دهند.

چگونه شمع های روغنی مادام العمر درست کنیم؟ راهنمای گام به گام

ما دو روش مختلف برای ساخت شمع های روغنی داریم. شما می توانید یکی را که برای شما مناسب است دنبال کنید. بنابراین، بیایید تا شما را فرآیند ساخت شمع های روغنی مادام العمر در خانه آشنا کنیم!

مرحله ۱ (ریختن روغن)

شیشه یا بطری شیشه ای را که از قبل تمیز و شسته شده بردارید و پارافین مایع را داخل آن بریزید. اگر از بطری استفاده می کنید، می توانید با استفاده از قیف، روغن را داخل آن بریزید بدون اینکه آن را به این طرف و آن طرف بیاندازید.

بطری یا شیشه را تا بالای آن پر نکنید. حداقل ۴ سانتی متر از بالای آن را خالی بگذارید.

مرحله شماره ۲ (مجموعه فیتیله)

فتیله را  روی نگهدارنده فیتیله قرار دهید و کل مجموعه را با احتیاط داخل ظرف/بطری شیشه ای بگذارید.

مرحله ۳ (خیساندن فیتیله در روغن)

اجازه دهید فتیله قبل از روشن کردن در روغن غوطه ور باشد. قبل از امتحان کردن شمع جدید خود حداقل ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن، می توانید شمع خود را روشن کنید و از درخشش آن لذت ببرید.

شمع های روغن زیتون فانتزی:

مرحله شماره ۱

برای ساختن یک شمع روغن زیتون فانتزی، مقداری گل، سبزی یا میوه (لیمو یا لیموترش با برگ) را در یک ظرف شیشه ای اضافه کنید. 

مرحله شماره ۲ (ریختن آب)

آب را به شیشه اضافه کنید تا ارتفاع تقریبا ۸ سانتی متری برسد. در آب، گیاهان یا گل ها حدود یک هفته تازه می مانند و پس از آن می توانید آنها را تغییر دهید.

مرحله ۳ (ریختن روغن)

برای این شمع، هر روغنی مانند روغن گیاهی یا روغن زیتون می تواند این کار را انجام دهد. می توانید از هر روغن موجود در خانه استفاده کنید.

روغن را در آب بریزید تا یک لایه حدود ۱ تا یک و نیم سانتی متری تشکیل شود. روغن روی آب می نشیند و به سوختن فیتیله کمک می کند.

مرحله ۴ (آماده سازی فتیله شناور)

شما برای این شمع به یک فتیله شناور نیاز دارید تا بتواند روی روغن بنشیند فتیله را داخل نگهدارنده فیتیله دیسکی قرار دهید و مطمئن شوید که در جای خود باقی می ماند.

مرحله شماره ۵ (اتصال فیتیله)

جا فیتیله ای را روی روغن داخل شیشه قرار دهید و صبر کنید تا روغن خیس بخورد. نگهدارنده فیتیله در بالا شناور است و مواد فتیله به گونه ای است که روغن کافی را به سمت بالا می کشد تا بسوزد

سوالات متداول

چگونه یک شمع با ماندگاری طولانی بسازید؟

برای ماندگاری طولانی شمع می توانید به جای پارافین از روغن استفاده کنید. پارافین می سوزد و تمام می شود و این یک فرآیند کامل برای بازسازی شمع است. اما می توانید روغن بیشتری نیز به شمع روغن اضافه کنید. به این ترتیب برای مدت طولانی دوام می آورد.

شمع های روغنی چقدر دوام می آورند؟

مقدار کمی روغن در یک شمع روغنی بسیار مفید است. برای سوزاندن شمع به مدت یک ساعت فقط به ۱۵ گرم روغن نیاز دارید. برخی از عواملی که می تواند بر این زمان تأثیر بگذارد، اندازه فتیله و نوع روغنی است که در شمع استفاده می کنید.

کدام روغن در شمع های روغنی بیشترین ماندگاری را دارد؟

پارافین مایع برای مدت طولانی در شمع های روغنی می سوزد. بنابراین روغن شمع های حرفه ای حاوی روغن پارافین هستند. به دو صورت معطر و بدون عطر عرضه می شود تا همه بتوانند نوع مناسبی را پیدا کنند. هیچ دود یا دوده ای از این روغن وجود ندارد که در هنگام سوختن محیط را دلپذیر نگه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *