آموزش شمع سازی

ساخت شمع معطر در منزل

ساخت شمع عطری در منزل

با ایده های ساخت شمع های معطر در خانه همراه ما باشید؟

آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه شمع های معطر را در خانه درست کنید؟ ساخت شمع معطر در منزل دارای الزاماتی است که باید آن را رعایت کنید پس به دقت این آموزش را دنبال نمایید.

ساخت شمع معطر در منزل

همه چیز به این برمی گردد که بدانید چگونه شمع های معطر متناسب با نیازها ، خواسته ها و علاقه های خود را درست کنید

اگر نگاهی عمیق داشته باشید، شمع های معطر یکی از لوکس های  زندگی امروز هستند و به بسیاری از ما کمک می کنند تا احساس آرامش و راحتی داشته باشیم. شاید در پیشینه ما روشن کردن آتش برای جلوگیری از آسیب در شب یا روشن کردن شمع برای بدرقه تاریکی باشد. در هر صورت ، با هر نگاهی که به موضوع دارید ، نور شمع یکی از پایه های اصلی تاریخ بشر بوده است و زندگی بدون آن مانند گذشته نخواهد بود.

در دوران مدرن اسانس شمع به مشخص ترین ویژگی شمع تبدیل شده است و اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه شمع های معطر را در خانه درست کنید ،  ضروری است که ابتدا با  اصطلاحات ، انواع عطر شمع و نحوه محاسبه مقدار مناسب عطر برای بیشترین پخش بو آشنا شوید!

از اینجا شروع کنید – ساخت شمع  برای مبتدی‌ها: ویژگیهای اسانس شمع

پخش بوی سرد

اصطلاح پخش بوی سرد چیست؟ مقدار یا قدرت اسانس شمع در زمان روشن نشدن شمع را گویند.

چه چیزیی باعث می شود پخش بوی سرد شمع مهم باشد؟ اگر شمع را هدیه می دهید یا شمع می فروشید اولین کاری که هر کس انجام می دهد بوییدن شمع قبل از روشن شدن آن است و اگر آنها چیزی را حس نکنند یا اینکه بوی آن واقعا ضعیف باشد ، احتمالاً تصور می کنند که هنگام روشن شدن نیز بوی نخواهد داد .

پخش بوی گرم

پخش بوی گرم به چه معناست؟ این اصطلاح عطر شمع قدرت اسانسی است که هنگام سوزاندن از شمع ساطع می شود.

پخش بوی گرم بخشی از وجود شمع است که بیشترین لذت را از آن می برید.با زدن یک کبریت برای روشن کردن شمعی، خانه شما را با مشک های  خوش بو، عطرها غنی یا بوی گل های تازه پر می شود و می تواند روحیه و حال شما را خوب کند.

تعریق

تعریق شمع به چه معناست؟ عرق ریزی بشکل قطرات ریز یا بعضی اوقات حوضچه های کوچک عطر جمع شده در بالای شمع ظرف یا در کناره های آن را می گویند.

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث تعریق شمع شود کخ ارتباط زیادی با مقدار اسانس استفاده شده دارد.

بار اسانس

بار اسانس چیست؟ بار اسانس شمع با درصد اسانس مورد استفاده در ساخت شمع ارتباط دارد. این موضوع پخش بوی عطر را در حالت سرد و گرم  تعیین می کند.

چه مقدار اسانس باید به شمع معطر خانگی اضافه کنید؟ ۶٪ رایج ترین بار اسانس است. برخی از  پارافین ها تا ۱۲٪ می تواند در خود نگه دارند. با این وجود ، مواردی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید وقتی می خواهید شمع های معطر قوی در خانه درست کنید.

کاربرد اسانس در شمع

نکاتی برای افزودن اسانس به شمع ها:

  • افزودن بیش از حد اسانس به شمع می تواند باعث خاموش شدن شمع یا سوختن نامناسب آن شود.
  • استفاده چشمی از اسانس به جای محاسبه و اندازه گیری صحیح آن ، می تواند باعث تعریق شمع و سایر مشکلات شود. (از یک ماشین حساب بار اسانس  شمع استفاده کنید تا بهترین نسبت را برای شمع های خانگی خود بدست آورید.
  • همچنین ، برچسب اسانس را بخوانید تا مطمئن شوید عطر را در دمای مناسب به پارافین اضافه می کنید. روغن های معطر صنعتی را می‌توان به طور معمول در ۸۰ درجه سانتیگراد اضافه کرد در حالی که اسانس های فروشگاه اچ ان بی را باید در دمای کمتری یعنی ۷۰ درجه سانتیگراد اضافه کنید. ضروری است که این کار به درستی انجام شود و پارافین و اسانس بخوبی هم زده شود و تا مولکول های پارافین و اسانس بهم متصل شوند.
  • مرحله کلیدی دیگر برای ساخت شمع ، به هم زدن کافی اسانس است که پس از افزودن آن به موم ذوب شده. باید دو دقیقه خوب هم بزنید!
  • پس از ساختن شمع های معطر خانگی ، آنها باید حداقل به مدت سه روز برای پخش بوی مناسب در محیط معتدل نگه داری شوند. زمان  ۱ تا ۲ هفته حتی برای موم های طبیعی مانند موم زنبور عسل یا پرک یا سویا بهتر است.

آماده ساخت اولین شمع معطر خانگی خود هستید؟

با یه اسانس لوندر شروع کنید . اسانس لوندر یا یاس قرمز بوی خیلی بوی دارند و ضمنا پخش بوی بالایی هم دارند می توانید آن را جداگانه یا در یک پکیج از فروشگاه اچ ان بی تهیه کنید. هر چه پارافینی که استفاده می کنید با کیفیت تر باشه پخش بوی اسانس شما بیشتر خواهد بود برای مثال پخش بوی پارافین پرک از کریستالی بیشتر و پارافین کریستالی از یک درصد کمتر و یک درصد از سه درصد کمتره.

ضمنا پارافین سویا نسبت به پارافین کریستالی دو برابر پخش بوی بیشتری داره. اگر از اسانس های فروشگاه اچ ان بی استفاده می کنید. زمانی که دمای پارافین به ۷۰ درجه سانتیگراد رسید ۶ گرم اسانس رو به ۱۰۰ گرم پارافین اضافه کنید و دو دقیقه هم بزنید سپس در قالب یا ظرف اتون به آرامی بریزید. با اینکار یه شمع عطری خوب خواهید داشت. بقیه مراحل ساخت شمع رو هم که بلدید!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *