آموزش شمع سازی, ویدیوهای آموزشی

ساخت شمع با موم ورقه ای زنبور عسل

موم ورقه ای زنبور عسل جهت ساخت شمع
شاید دوست داشته باشید یه دونه شمع ارگانیک و بدون آلودگی درست کنید!!! خب باید برید سراغ موم ورقه ای زنبور عسل. آموزش رو شروع می کنید

شمع های موم گرما، عطر و بویی شیرین  ایجاد می کنند. شمع موم زنبور عسل رول شده آسان ترین شمع دست ساز برای ساخت است. از آنجا که نیازی به ذوب کردن موم نیست و به هیچ منبع گرمایی برای ذوب موم احتیاج ندارید ، و این یک پروژه خانوادگی ایمن برای والدین و بچه ها است.

مواد و ابزارهایی که لازم داریم:

  • ورقه های موم  زنبور عسل (معمولا ابعاد آن ۱۸ سانتی متر در ۴۰ سانتی متر است)
  • فتیله نخی آماده شده مناسب برای شمع ۲ و نیم سانتی متر(فیتیله سه تار) است
  • چاقوی تیز جهت برش موم ورقه ای

برش فیتیله

ساخت شمع با موم ورقه ای زنبور عسل

یک ورق موم بردارید و فتیله را تقریباً ۲ سانتی متر بلندتر از موم ببرید. اگر از یک ورق ۱۸ سانتی متری استفاده می کنید ، فتیله را تا حدود ۲۰ سانتی متر برش دهید.

نکته: می توانید ۲ سانتی متر از فتیله را در هر دو طرف قرار دهید. به این ترتیب اگر انتهای شمع بهتر از سر دیگر باشد ، می توانید از قسمت انتهایی شمع استفاده کنید.

رول کردن ورقه موم زنبور عسل

ساخت شمع با موم ورقه ای زنبور عسل

فتیله را در امتداد لبه ورقه موم قرار دهید و با تا کردن موم در حدود ۰.۵ سانتی متر شروع به غلتاندن موم کنید. در طول فتیله از یک سر شروع کرده و تا سر دیگر کار رول کردن را انجام دهید ، موم را محکم بپیچانید تا مطمئن شوید که موم در اطراف فتیله محکم است. 

آرام رول کنید و کار رول کردن را بصورت مستقیم و صاف انجام دهید

بعد از اینکه فتیله محکم با موم احاطه شد ،کار رول کردن را آرام انجام دهید نباید الگوی لانه زنبوری آن را خراب شود. موم را به آرامی و مستقیم بچرخانید ، انتهای آن را  با یکدست  محکم نگه دارید تا تکان نخورد.

ساخت شمع با موم ورقه ای زنبور عسل

تا رسیدن به انتهای ورق ، رول را ادامه دهید. اگر می خواهید یک قطر شمع را افزایش دهید، کافی است ورق دوم موم  را به لبه ورق اول بچسبانید ، با فشار دادن انگشت به دو ورق کاری کنید تا آنها بهم بچسبند و به رول کردن ادامه دهید. لبه انتهایی را به آرامی به بروی موم فشار دهید تا یک لبه نسبتاً صاف بوجود آید. برای فشار دادن می توانید از انگشت شست مطابق تصویر استفاده کنید. حالا باید تصمیم بگیرید که کدام قسمت فیتیله را کوتاه کنید بخش بالایی را یا پایینی انتخاب با شماست ، فتیله را از پایین برش دهید و فتیله بالایی را تقریباً به ۱ سانتی متر کوتاه دهید. از نور دوست داشتنی و عطر بهشتی موم زنبور عسل لذت ببرید.

بعد از اینکه اولین شمع موم خود را درست کردید ، می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید.

  • ورق موم را نصفه برش دهید تا یک شمع کوتاه درست کنید.
  • ورق موم را به صورت عمودی برش دهید تا یک شمع نازک بسیازید.
  • قبل از اینکه فتیله را برای یک شمع موم مخروطی تنظیم کنید ، ورق را بصورت مورب برش دهید.
  • دو رنگ موم را در یک شمع با هم ترکیب کنید.
ویدیوی آموزشی ما رو در این در آپارات مشاهده کنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *