آموزش شمع سازی

بررسی سوختن شمع بطور کامل و درست

سوختن شمع

سوختن شمع یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه هر شمع سازی باشد پس نکات زیر را رعایت کنید:

  1. فیتیله را به اندازه ۰.۵ سانتی متر کوتاه یا تنظیم کنید. اگر چندین شمع را آزمایش می کنید، مطمئن شوید که برچسب گذاری شده اند.
  2. شمع ها را روی یک سطح تمیز، صاف و مقاوم در برابر حرارت با فاصله ۷ تا ۱۵ سانتی متر از هم قرار دهید. این قسمت باید از محل کار شما بخوبی قابل مشاهده باشد زیرا شمع ها نباید در هنگام روشن بودن بدون مراقبت رها شوند.
  3. شمع ها را روشن کنید و زمان را ثبت کنید. بسیار مهم است که حواستان به  شمع ها در هنگام سوختن باشد، خصوصا در هنگام آزمایش فتیله های جدید. بعد از ۲ ساعت جزئیات تشکیل حوض مذاب و فتیله را ثبت کنید. در حالت ایده‌آل، حوضچه مذاب شمع تا قطر دلخواه* باید رسیده باشد. اگر اینطور نیست، فتیله به احتمال زیاد خیلی کوچک است. به دوده یا قارچ روی فتیله توجه کنید.
  4. بعد از ۴ ساعت جزئیات حوضچه مذاب و فتیله را ثبت و ضبط کنید، سپس شعله را به آرامی خاموش کنید. در این مرحله حوضچه مذاب یک شمع خوب و مناسب به قطر دلخواه رسیده است و باید تقریباً یک سانتی متر عمق داشته باشد.
  5. اگر فتیله در حال قارچی شدن است، شمع در حال دوده زدن است، یا حوضچه مذاب به طور قابل توجهی عمیق تر از یک سانتی متر است، به احتمال زیاد فتیله خیلی بزرگ است.
  6. اجازه دهید شمع حداقل ۵ ساعت خنک شود و مراحل ۳، ۴ و ۵ را تکرار کنید تا شمع کاملا بسوزد. کیفیت سوختن تقریباً همیشه در طول روشن بودن شمع تغییر می کند. برای اینکه مطمئن شوید دقیقاً آنچه را که مشتریانتان می بینند می بینید قبل از تصمیم گیری کل شمع را بسوزانید.

 

*تعریف قطر مورد نظر

این بستگی به نوع شمع دارد. در شمع ظرفی یا شات پارافین تا انتهای شیشه بسوزد و هیچ مومی در طرفین باقی نماند. و در  شمع استوانه ، ممکن است ۰.۵ سانتی متر از دیواره کناری را به حال خود رها کنید تا از احتمال ریختن آن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *