آموزش شمع سازی, خواص شمع

بهترین پارافین برای پخش بوی بالا

best-paraffin-wax-for-scent-throw-1024x683

پارافین با نقطه ذوب پایین به دلیل نقطه ذوب اش و نرمی بهترین پارافین برای دستیابی به پخش بو است. هنگامی که تا دمای مناسب ذوب می شود، اسانس ها را به راحتی جذب می کند و ترکیبی عالی ایجاد می نماید که به راحتی عطر را در مقیاس کامل پخش می کند. علاوه بر این، پارافین با نقطه  ذوب پایین در مقایسه با سایر انواع پارافین، پخش بوی بسیار خوبی دارد.

اگرچه در بین شمع سازان و علاقه مندان به شمع رایج است که  پارافین بهترین موم شمع برای دستیابی به رایحه عالی است. با این حال، تعداد کمی از مردم متوجه می شوند که تمام  پارافینها یکسان نیستند.

شمع پارافین معطر

بنابراین در این مقاله با انواع پارافین آشنا خواهید شد و اینکه کدام یک برای پخش بو مناسب است. حالا بیایید شروع کنیم!

 بهترین پارافین برای پخش بو کدام است و چرا؟

در بین سه نوع پارافین برای شمع سازی، پارافین کم ذوب بهترین موم پارافین برای پخش بو است زیرا پایین ترین نقطه ذوب را دارد و حاوی سایر موم های مبتنی بر روغن های گیاهی مانند سویا یا نارگیل است.

جالب اینجاست که روغن نارگیل یک افزودنی عالی به روغن های ضروری برای ساخت شمع های معطر، به ویژه موم زنبور عسل است. علاوه بر این، پارافین با نقطه ذوب پایین به راحتی به ظروف می‌چسبد و به دلیل نقطه ذوب فوق‌العاده پایین، ذوب شدن با چالش کمتری همراه است.

از آنجایی که پارافین کم ذوب برای ساخت شمع های ظرف مناسب است، آنها ترکیبی عالی از هر دو نوع رایحه می دهند و هزینه کمتری برای به دست آوردن آن دارند. با این حال، از آنجایی که پارافین یک نوع مصنوعی از موم شمع، محصول جانبی پالایشگاه نفت خام/نفت است، سازگار با محیط زیست نیست و ممکن است به طور کامل از مزایای سلامتی پشتیبانی نکند.

خوشبختانه، مردم در حال حاضر موم پارافین را با سایر انواع موم ارگانیک ترکیب می کنند تا مزایای سلامتی و سازگاری با محیط زیست را افزایش دهند.

بهترین انواع مختلف پارافین برای پخش بو چیست؟

پارافین نفتی  به دلیل مقرون به صرفه بودن، در دسترس بودن و پخش بوی باورنکردنی، پرمصرف ترین نوع پارافین برای شمع سازی، به ویژه برای شمع های معطر است. با این حال، تمام موم های پارافین برابر نیستند. اساساً سه نوع  پارافین بر اساس نقطه ذوب آنها وجود دارد.

مهمتر از آن، نقطه ذوب پارافین تعیین می کند که چه نوع شمعی درست می کنید و بر پخش بوی آن تأثیر می گذارد. این سه نوع عبارتند از:

  • پارافین نفتی نقطه ذوب پایین نرم ترین نوع پارافین با کمترین نقطه ذوب مناسب برای ساخت شمع های کانتینری می باشد.
  • پارافین نفتی با نقطه  ذوب متوسط  بنابراین نه خیلی نرم است و نه خیلی سخت است  و برای ساخت شمع هایی که استوانه ای مناسب است.
  • پارافین با ذوب بالا دارای بالاترین نقطه ذوب و سخت ترین موم پارافین است که برای ساخت شمع های تخصصی مناسب است.
نوع موم پارافین نقطه ذوب مورد استفاده ماهیت ماده
نقطه ذوب پایین کمتر از ۵۴ درجه سانتیگراد برای ساخت شمع شات در شیشه، فنجان و لیوان. نرم ترین موم پارافین
نقطه ذوب متوسط ۵۴ تا ۶۵ درجه سانتیگراد برای ساخت شمع های استوانه ای و نذری و شمع های قالبی. موم پارافین نسبتاً سخت.
نقطه ذوب بالا بیشتر از ۶۵ درجه سانتیگراد برای ساخت شمع های خاص، به عنوان مثال، شمع طوفان، و غیره. واکس پارافین سخت.

پخش بو چیست و چرا در شمع سازی اهمیت دارد؟

پتش بو  به توانایی شمع های معطر برای پخش بوی خود در هر شرایطی اشاره دارد. به عنوان مثال، برخی از شمع‌های معطر رایحه‌ای گسترده ایجاد می‌کنند که کل فضا را اشباع می‌کند و ماندگاری طولانی‌تری با شدت بالا دارد.

در مقابل، سایر شمع های معطر عطر ملایم تری دارند که فقط برای مدت کوتاهی باقی می ماند و برای فضاهای کوچکتر بهتر عمل می کند. اساساً بسته به درجه حرارت و روشن بودن یا نبودن شمع دو نوع پخش بو وجود دارد.

انواع پخش بو

  • پخش بوی سرد: وقتی یک شمع معطر  روشن نشده و بو عطر می دهد، می گوییم که دارای بوی سرد است. پخش بوی سرد شمع های معطر به دلیل توانایی آن در ایجاد اولین تاثیر خوب، ابزار تبلیغاتی بسیار خوبی را برای سازندگان شمع های معطر ایجاد می کند.
  • پخش بوی داغ: هنگامی که یک شمع معطر در حال سوختن است، رایحه خود را منتشر می کند، می گوییم که دارای بوی گرم است. رایحه داغ شمع‌های معطر برای حفظ مشتریان در درازمدت عالی است زیرا باعث می‌شود مشتریان تحت تأثیر قرار بگیرند و بیشتر برای خرید برگردند.

عواملی که بر پخش بوی شمع تأثیر می گذارد

  • کیفیت پارافین شمع
  • دمای افزودن اسانس
  • مقدار روغن اسانس
  • نوع و ترکیب روغن معطر
  • بهم زدن روغن معطر با پارافین مذاب
  • نگهداری و بسته بندی

مزایا و معایب استفاده از  پارافین برای دستیابی به پخش بو

نکات مثبت نکات منفی
مقرون به صرفه بودن سازگار با محیط زیست نیست
در دسترس بودن در هنگام سوختن ترکیبات فرار منتشر می کند
نقطه ذوب پایین مصنوعی
چسبندگی عالی به ظروف
به راحتی رنگ و اسانس را جذب می کند
به خوبی با سایر افزودنی ها ترکیب می شود.

اکنون که از مزایا و معایب استفاده از پارافین نفتی برای ساخت شمع های معطر مطلع شدید، آیا می توان آن را با سایر موم های شمع مخلوط کرد؟ بزار ببینیم چی میشه!

چه اتفاقی برای پارافین هیبریدی برای پخش بو می افتد؟

پارافین هیبریدی مخلوطی از پارافین نفتی  با سایر انواع پارافین شمع است. معمولاً، افراد ممکن است به دلایل بهداشتی و محیطی، موم پارافین را با سایر موم‌های شمع ترکیب کنند.

به عنوان مثال، می توانید پارافین نفتی  را با موم سویا مخلوط کنید تا پارافین پاراسویا به دست آید یا آن را با موم های دیگر مانند موم خرما، موم زنبور عسل و غیره مخلوط کنید. اساسا هیبریداسیون موم های پارافینی با مخلوط کردن با انواع مختلف پارافین شمع تأثیر نامطلوبی بر پخش بو ندارد زیرا کیفیت ذاتی پارافین تاثیر نامطلوبی بر پخش بو ندارد.

با این حال، پرتاب بوی حاصل به درصد ترکیبی از انواع موم در مخلوط نیز بستگی دارد. خوشبختانه، اگر از مخلوط پارافین نفتی با هر یک از موم های شمع طبیعی و سازگار با محیط زیست صرفنظر کنید، پتانسیل ایجاد برخی از چالش های بهداشتی و زیست محیطی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید.

علاوه بر این، تمام عواملی که بر پخش بوی پارافیگ شمع تأثیر می‌گذارند برای همه انواع موم شمع یکسان می‌مانند.

سوالات متداول

چه پارافینی به طور کلی بهترین رایحه را می دهد؟

پارافین نفتی معمولاً بهترین رایحه را در بین انواع موم شمع ارائه می کند. دلیل آن این است که نقطه ذوب نسبتا پایین آنها باعث می شود که به راحتی روغن های معطره را  بدون توجه به مارک آنهاجذب کنند و ترکیبی عالی را به دست آورند.

آیا می توانید به پارافین اسانس اضافه کنید؟

بله، می توانید برای ساخت شمع های معطر اسانس به  پارافین اضافه کنید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که عطر را به موم در دمای مناسب اضافه می‌کنید تا از پخش بوی آن خوب داشته باشید در حالت ایده آل، باید موم مذاب خود را پس از افزودن عطر به درستی مخلوط کنید تا بخوبی اسانس ترکیب شود.

چه مقدار اسانس برای شمع معطر باید به پارافین اضافه کنید؟

حتی اگر   پارافین بیش از ۱۲ درصد اسانس را در خود نگه دارند، مقدار معقولی حدودا  ۱۰ درصد برای حفظ یکپارچگی شمع معطر و دستیابی به پخش بوی مطلوب توصیه می شود. به عنوان مثال، برای یک شمع معطر ۱۰۰ گرمی، به ۹۰ درصد موم شمع و ۱۰ گرم روغن معطر نیاز دارید.

نتیجه گیری

اگرچه  پارافین نفتی بهترین نوع پارافین شمع برای دستیابی به پخش بو است، بهترین پارافین با نقطه ذوب پایین ملاک عمل است. هر چه نقطه ذوب پایین تر باشد، موم نرم تر و پخش بوی آن بیشتر می شود. با این حال، درک بو نسبی است و به فهم بویایی فرد بستگی دارد.

بنابراین، اینکه شمع‌های معطر را با رایحه سرد یا گرم ترجیح می‌دهید یا نه، کاملاً به شما بستگی دارد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید شمع‌های معطر خود را محلی قرار دهید، باید توجه داشته باشید که با پرهیز از مناطق با تهویه هوای بالا مانند گوشه‌های پنجره یا نزدیک به پنکه یا تهویه مطبوع، پخش بوی داغ آن‌ها را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *