آموزش شمع سازی, خواص شمع, کاربرد شمع

بهترین رایحه برای موم زنبور عسل

بهترین رایحه موم زنبور عسل

آیا می خواهید مطمئن شوید که بهترین رایحه برای موم زنبور عسل چیست که آرامش بخش باشد و بوی نامطبوع را از بین ببرد؟ ما در این زمینه تحقیق کرده ایم و بهترین عطرها را برای شمع های موم زنبور عسل پیدا کرده ایم. این شمع ها بر خلاف همتایانشان مثل موم سویا و پارافین نفتی، به دلیل خواص تصفیه کنندگی هوا و زمان سوختن طولانی خود شناخته شده اند.

بهترین رایحه ها برای شمع های موم زنبور عسل را می توانید بسته به فصل هر سال انتخاب کنید. بهترین عطر برای تابستان رایحه مرکبات و گل است. در فصل بهار رایحه مرکبات، چوب، نعناع و کافور را انتخاب کنید. رایحه های تند، مرکبات و کافور در زمستان عالی هستند و در پاییز رایحه های تند، لیمو و کافور مناسب هستند

بهترین رایحه برای موم زنبور عسل

استفاده فراوان آنها به طور مداوم نظر  دوستدارن  را به خود جلب کرده است. در بخش‌های بعدی این مقاله، درباره خانواده عطرها، بهترین رایحه‌های طبیعی هر خانواده و فواید آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین، آماده باشید تا از خلاقیت خود بهره برداری کنید زیرا نحوه ساخت شمع موم زنبور عسل را یاد می گیرید.

 

بهترین رایحه برای شمع موم زنبور عسل

در اینجا جدولی وجود دارد که خانواده عطرها و بهترین عطرهای شمع موم زنبور عسل را برای هر خانواده نشان می دهد.

مرکبات گیاهی تند چوب کافور گلدار نعناع صمغی
پرتقال رزماری دارچین چوب سدر درخت عرعر گل سرخ نعناع تند کندر
لیمو شیرین حکیم میخک سرو کاج یاسمن نعناع مر
گریپ فروت مرزنجوش هل چوب صندل درخت چای اسطوخودوس ریحان
لیمو ترش جوز هندی اکالیپتوس
نارنگی فلفل سیاه
ترنج زنجبیل

پرتقال

پرتقال، یکی از اعضای خانواده مرکبات است. این رایحه در لیست بهترین رایحه های شمع موم زنبور عسل رتبه اول را به خود اختصاص می دهد. این موضوع به دلیل اثرات آروماتراپی است که رایحه تازه و شیرین آن ارائه می دهد.

افزودن روغن معطر  پرتقال به شمع‌های موم زنبور عسل می‌تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند و در عین حال احساس آرامش و راحتی به شما بدهد.

رایحه های دیگری که به خوبی با رایحه پرتقال ترکیب می شوند عبارتند از رایحه های مختلف مرکبات، رایحه های گل و حتی رایحه های متعلق به خانواده ادویه ها.

رزماری

رایحه رزماری را می توان به عنوان یک عضو خانواده چوب، گیاهی یا نعنایی طبقه بندی کرد. این گیاه بومی مدیترانه ای برای اولین بار حدود ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشف شد و مصریان از آن برای دفن مردگان خود استفاده کردند.

اثرات آروماتراپی آن به حفظ حافظه و تمرکز کمک می کند. همچنین به افزایش جریان خون کمک می کند. این عطر به خوبی با لیموترش، گریپ فروت، نعناع فلفلی، اکالیپتوس و اسطوخودوس ترکیب می شود.

دارچین

اگر در تمام طول سال خواهان حس خوب هستید، پس رایحه دارچین باید مورد علاقه شما باشد. برای دادن فضای دنج به خانه شما عالی است. رایحه ای فلفلی، چوبی، خاکی و حتی تند می دهد.

فواید آروماتراپی آن به شما کمک می کند تا خاطرات مورد علاقه خود را به باد آورید . همچنین باید بدانید که این عطر به خوبی با پرتقال، وانیل و میخک ترکیب می شود.

چوب سدر

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هندوها از چوب برای یاداوری  خدایان استفاده می کردند، علتش چوب سدر است. چوب سدر یک افزودنی رایج در بخور است. هم دارای خواص آروماتراپی و هم حشره کش است. الگوهای خواب  را بخوبی تقویت می کند و هجوم مورچه ها و کنه های حشرات  را دفع می کند، به ویژه در مناطقی که غذا ذخیره می کنند.

رایحه چوب سدر به خوبی با رزماری، ترنج، گریپ فروت، لیمو و حتی دارچین ترکیب می شود. برای صاحبان سگ و گربه، لطفاً با دامپزشک خود در مورد استفاده از چوب سدر  مشورت کنید. ما به طور کلی توصیه می کنیم که هنگام ساخت شمع های موم از استفاده از اسانس چوب سدر جامد خودداری کنید.

کاج

کاج تمام عجایب رایحه تازه، چوبی و خاکی را در باهم ترکیب می کند. این بومی اوراسیا با اکالیپتوس، ارس، مر و اسطوخودوس، کندر، چوب سدر، رزماری، لیمو، لیموترش یا پرتقال شیرین ترکیب می شود. و به عنوان خوشبو کننده هوا عمل می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که عطر کاج هم برای سگ و هم برای گربه سمی است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس با خواص تسکین دهنده خود، بویی است که از افزودن آن به شمع موم  پشیمان نخواهید شد. رایحه میوه ای و گلی آن به از بین بردن استرس، افسردگی و اضطراب کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواص خواب آور است و الگوهای خواب سالم را تقویت می کند. این رایحه به خوبی با کندر، رزماری، پرتقال شیرین، مریم گلی، گریپ فروت، ترنج، یاس و لیمو ترکیب می شود.

نعناع تند

رایحه نعناع فلفلی به دلیل خاصیت ضد درد و اثر خنک کنندگی آن بسیار عالی است. علاوه بر این، رایحه تازه و علفی آن، آن را در صدر فهرست خانواده نعناع قرار می دهد زیرا ترکیبی از نعناع و نعناع آبی است.

این رایحه کاملاً با رزماری، لیمو، لیموترش، اسطوخودوس، چوب سدر و گریپ فروت ترکیب می شود.

مر

مر و کندر از خانواده عطرهای خاکی هستند. آنها به خاطر رایحه های جامد معطر خود شناخته شده اند و به سرعت جایگزین افزودنی های مصنوعی در شمع های تجاری می شوند. همچنین از آنها به عنوان بخور و در بسیاری از مراسم مذهبی استفاده می شود.

مر به خوبی با کندر ترکیب می شود. هم افزایی آنها نتایج برجسته ای را ایجاد می کند. همچنین به خوبی با لیمو، اسطوخودوس، چوب سدر، ترنج و اکالیپتوس ترکیب می شود.

طرز تهیه شمع معطر موم زنبور عسل در خانه

در این بخش از مقاله تمام مراحلی که باید برای ساخت شمع‌های موم معطر دنبال کنید، مورد بحث قرار می‌گیرد. همچنین، برای این مقاله، تکنیک بن ماری ساخت شمع‌های موم زنبور عسل را به عنوان جایگزینی برای روش ذوب اجاق گاز استفاده می‌کنیم.

مواد و مواد مورد نیاز

  • گرانول سفید یا زرد موم زنبور عسل
  • روغن نارگیل ارگانیک
  • ظرف اندازه گیری
  • اسانس (هر یک از رایحه های بالا)
  • فتیله نخی
  • ظرف شیشه ای
  • چسب های فیتیله ای
  • چسب حرارتی تفنگی

مرحله ۱: آماده سازی و قرار دادن فتیله

این مرحله به چند دلیل اولین بخش و کاملاً مهم است. باعث صرفه جویی در زمان می شود و شما را از اشتباهات پرهزینه باز می دارد. ابتدا مطمئن شوید که ظرف با اندازه فیتیله مطابقت دارد. هرچه ظرف شیشه‌ای که می‌خواهید برای موم استفاده کنید بزرگ‌تر باشد، فتیله بزرگ‌تر است.

هنگامی که اندازه فتیله را درست انتخاب کردید، چسب های فیتیله را به زبانه فیتیله بچسبانید، چسب فیتیله را در معرض دید قرار دهید و آن را در مرکز شیشه  قرار دهید. از طرف دیگر، اگر چسب های موم در دسترس نیست، می توانید از یک تفنگ چسب حرارتی برای چسباندن موم به کف شیشه استفاده کنید.

مرحله ۲: موم زنبور عسل را ذوب کنید

اینجاست که روش بن ماری برای ایفای نقش بیرون می آید. در این مرحله از فرآیند ساخت موم معطر، موم زنبور عسل و روغن نارگیل را به نسبت ۴: ۱ به ظرف اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. در حالی که در حال ذوب شدن است، مطمئن شوید که به طور مداوم هم بزنید به شکل یکنواخت ذوب شود.

نکته: افزودن روغن نارگیل به افزایش زمان سوختن شمع ها کمک می کند.

مرحله ۳: اسانس را برای رایحه اضافه کنید و هم بزنید

قبل از این مرحله، باید اسانس یا ترکیبی از اسانس ها را انتخاب کرده باشید که عطر مورد نظر شما را ارائه می دهد. اندازه بگیرید و سپس اسانس را برای خوشبو شدن در آن بریزید. به ازای هر ۲۸ گرم موم زنبور عسل، ۱ میلی لیتر اسانس اضافه کنید. پس از اضافه شدن، با استفاده از لیوان یا قاشق همزن را به آرامی انجام دهید.

مرحله ۴: موم را در ظرف شیشه ای بریزید و بگذارید خنک شود

حالا موم را با احتیاط داخل ظرف شیشه ای بریزید. اطمینان حاصل کنید که حدود  یک تا یک و نیم سانتی متر فضا در بالای شیشه باقی می گذارید.

پس از اجرای کامل، اطمینان حاصل کنید که فیتیله قبل از اینکه کاملاً جامد شود، در مرکز موم باشد. شما می توانید از هم مرکز کن فیتیله. در نهایت فتیله را آنقدر کوتاه کنید تا ۵ سانتی متر از موم باشد و بگذارید خنک و سفت شود.

سوالات متداول

Q1) چگونه شمع های موم جامد معطر درست می کنید؟

برای شمع های موم جامد معطر، ۲۵ قطره اسانس در هر ۲۸ گرم موم زنبور عسل این کار را انجام می دهد.

Q2) آیا موم زنبور سفید یا زرد برای شمع بهتر است؟

وقتی صحبت از ساخت شمع می شود، موم زنبور عسل زرد بهترین انتخاب است. بر خلاف موم سفید، سفید کننده طبیعی ندارد

نتیجه

به یاد داشته باشید که همیشه می توانید هر یک از بهترین رایحه های ذکر شده در بالا را امتحان کنید. از ترکیب عطرهای خانواده های مختلف در مقادیر مختلف تا رسیدن به نتایج دلخواه نترسید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *