عمومی

پارافین شمع از کجا بخریم

پارافین یک درصد سنگین یا پارافین دو درصد

ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺻﻠﻰ شمعسازی  ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺟﺎﻣﺪ‏( اسید دار ‏)، ﮐﺮﻳﺴﺘﺎلی , ﮊﻟﻪ ﺍﻯ , ﻣﺎﻳﻊ ﻭ …ﺩﺭ وجود دارد

‎پارافین جامد اسید دار
‎ رنگ کدری داره درصد چربیش بالاست شمع هایی که با این پارافین ساخته میشه به مرور زمان زرد میشن.

ولی برای مبتدیها بهتره ازاین نوع پارافین استفاده شود چون قیمت مناسبتری داره

پارافین کریستال
‎رنگ سفید و شفافی داره به نسبت پارافین اسید دار قیمت بالاتری داره برای درست کردن شمع این پارافین توصیه میشه

پارافین شمع سازی

‎تفاوت پارافین جامد و کریستال
‎تفاوت پارافین کریستال و معمولی در درصد چربی و تصفیه میباشد.درصد چربی پارافین کریستال کمتر از پارافین معمولی بوده و دارای مقاومت بیشتر و مدت زمان سوخت بیشتر و رنگ پذیری بهتر بوده و حاصل از نفت خام میباشد و درحالی که پارافین معمولی حاصل از ضایعات نفت میباشد و نسبت به پارافین کریستال از تصفیه کمتری برخوردار میباشد و از نظر ظاهری رنگ تیره تر و کدرتر نسبت به کریستال دارد و از قیمت پایین تری نسبت به کریستال برخوردار می باشد.
‌‎ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﮐﺮﻳﺴﺘﺎﻝ ﺷﻔﺎﻑ ﺗﺮ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑ ﺗﺮ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﺍﻓﻴﻦ ﺟﺎﻣﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻄﻮﺭ ﮐﻠﻰ ﺍﺯ ﮐﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻﺗﺮﻯ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ

پارافین ژله ای
‎این پارافین از شفافیت بالایی برخوردار بوده و از لحاظ مدت زمان سوخت بهتری نسبت به پارافین جامد برخوردار میباشد.این پارافین به دما حساس بوده و از آسیب پذیری بالایی برخوردار میباشد و از همین رو برای ذوب کردن آن از حرارت غیر مستقیم (بخار آب یا بن ماری) استفاده میشود.بدیهی است که در صورت تماس با حرارت بالا این پارافین آسیب میبیندو تغییر رنگ از شفافیت به زرد رنگی میدهد و موجب آسیب دیدن سیستم پارافین و آزاد کردن گاز هیدروژن میشود.عمدتا شمع های ژله ای در جامهای بلوری ساخته میشود و به علت عدم استواری آن از قالب ریزی آن پرهیز میشود.

پارافین مایع
‎این پارافین از غلظت پایینی برخوردار میباشد و روغنی شکل است ، برای ساخت شمع مایع بکار گرفته میشود و شفافیت آن و بیرنگ بودن آن رابطه ی مستقیم دارد.

موم زنبور عسل بیزوکس
شمع های موم عسلی سالم ترین نوع شمع هستند
بهترین و مناسبت ترین پارافین برای تولید شمع های خاص میباشد
به دلیل عدم استفاده از مواد نفتی و استفاده از موم عسل خاصیت فراوانی دارد
دیرتر می‌سوزد و بسیار خوشبو است

موم زنبود عسل از اولین موادی است که برای ساخت شمع از آن استفاده میشده است.امروزه نیز از این ماده به دلیل مزایا و فوایدی که دارد به عنوان ماده ی اصلی برای ساخت شمع استفاده میکنند.از جمله مهم ترین فواید این نوع شمع خنثی کردن آلودگی های محیط-بوی نامطبوع و … است.

همچنین شعله ی شمع های موم عسل به دلیل قرار گیری در طیف نور خورشید روشن تر از سایر شمع ها میسوزد و نگاه کردن به آن پیش از خواب موجب آرامش چشم میشود.همچنین این شمع ها دوده ی کمتری نسبت به شمع های دیگر داشته و بسیار خوش رایحه هستند و برای معطر کردن انها نیازی نیست که از اسانس های شمع سازی استفاده شود.

این موم ها از لحاظ اقتصادی هم نسبت به پارافین های دیگر به صرفه تر هستند چون به دلیل داشتن نقطه ی ذوب بالاتر اهسته تر میسوزند و بادوام تر هستند.

پارافین شمع از کجا بخریم

سوال خوبیه. خیلی جاها هست که میتونین پارافین شمع بخرین بازار و مغازه های خرازی. ولی باید دو نکته رو مد نظر قرار بدین کیفیت پارافین و وزن اون. خیلی مواقع هست که یه قالب بهتون میدن و میگن یک کیلوه ولی در واقع اینجور نیست و کمتره خصوصا در ناصر خسرو و بازار این اتفاق زیاد میوفته یا اینکه روغن پارافین بیش از اندازه است و علاوه بر بوی بد کیفیت پایین داره. فروشگاه شمع سازی اچ ان بی این تضمین رو خواهد داد که کیفیت و کمیت هر دو باهم برای خریدار فراهم بشه و ارسال کالا از طریق پست پیشتاز به سرعت و به موقع انجام بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *