آموزش شمع سازی

ساخت شمع با قالب سیلیکونی

ساخت شمع با قالب سیلیکونی

وسایل لازم برای شروع آموزش شمع سازی

پارافین

رنگ شمع مایع

قالب سیلیکونی

فتیله

روغن مایع

موم زنبور عسل

مراحل آموزش ساخت شمع با قالب سیلیکونی

رنگ کردن پارافین شمع

اگر دوست دارید شمع با قالب سیلیکونی شما رنگ خاصی داشته باشد رنگ مورد نظر خود را با پارافین داخل یک ظرف فلزی ریخته و آن را به روش بن ماری بر روی حرارت بگذارید تا ذوب شود.

بعد از ذوب شدن و مخلوط شدن پارافین با رنگ اجازه بدهید تا کمی دمای آن کم شود.

آماده کردن فتیله شمع

فتیله شمع را به ارتفاع لازم جدا کنید و آن را با موم زنبور عسل موم اندود کنید تا زمانی که روشن می شود تا انتهای نخ نسوزد.

انتهای قالب سیلیکونی را که برای شمع در نظر گرفته اید سوراخ کنید و فتیله را از آن عبور بدهید و انتهای فتیله را که بیرون ظرف قرار می گیرد گره بزنید.

 

خرید قالب سیلیکونی برای شمع سازی ی

ساخت قالب سیلیکونی یکی از تخصص های پولساز برای شما می باشد. برای ساخت انواع قالب سیلیکونی به شما پیشنهاد میکنم آموزش های لازم در این زمینه تهیه کنید تا علاوه بر آموزش ساخت قالب شمع بتونید در زمینه های دیگر نیز به کسب درآمد بپردازید. برای مشاهده قالبها به شما پیشنهاد می کنیم تا سری به ” قالب های سیلیکون ” بزنید.

نچسبیدن پارافین در شمع با قالب سیلیکونی

کمی روغن مایع خوراکی و یا جدا کننده به قسمت داخلی قالب سیلیکونی بمالید و با دستمال تمامی سطح داخلی آن را با روغن یا ماده جدا کننده آغشته کنید تا زمان خارج کردن شمع از قالب با مشکل روبرو نشوید. بهتر است از ماده جدا کننده استفاده کنید.

ساخت شمع با قالب سیلیکونی

ریختن پارافین شمع با قالب سیلیکونی

از طرف بیرونی قالب سیلیکونی، مقداری از مواد و پارفین ذوب شده را روی فتیله بریزید تا نخ کاملا به وسیله پارافین و ظرف بچسبد.

وقتی که فتیله محکم شد بقیه پارافین را به داخل قالب بریزید و اجازه بدهید تا کمی خنک شود.

فراموش نکنید که در حین اضافه کردن مواد به قالب، نخ را با دست بگیرد یا یک جا ثابت کنید که غرق در مواد و پارفین نشود و به طور مستقیم در بالای شمع قرار بگیرد. برای ثابت نگه داشتن فتیله می توانید از یک مداد یا یک تکه چوب هم استفاده کنید. انتهای فتیله را به آن گره بزنید و چوب را روی لبه قالب قرار دهید.

شمع با قالب سیلیکونی

جدا کردن شمع با قالب سیلیکونی

زمانی که پارافین خودش را گرفت، با توجه به روغن مایع و یا ماده جداکننده  که به دیواره ظرف مالیده بودید شمع با قالب سیلیکونی به راحتی از ظرف جدا می شود. دقت داشته باشید که قبل از جدا کردن شمع از قالب حتما گره انتهای فتیله را که بیرون قالب پلاستیکی قرار دارد با قیچی بچینید تا بتوانید شمع را از قالب بیرون بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *