آموزش شمع سازی

روش صحیح ذوب کردن پارافین شمع

روش ذوب پارافین برای ساخت شمع

راهنمای گام به گام: چگونه می توانید پارافین را در خانه ذوب کنید

راهنمای ذوب کردن پارافین برای مبتدیان ضروری است و کاملاً مکمل ساخت شمع اشت ، موارد زیر را برای شروع کار آماده کنید:

روش ذوب پارافین و ساخت شمع

مواد کلیدی:

•  پارافین شمع
•  اسانس شمع
•  رنگ شمع

موارد اضافی:

• ظرف برای ذوب پارافین مانند ذوب کننده موم یا کاسه داخل تابه
• اجاق گاز یا منبع حرارتی برای ذوب پارافین
•  شات یا جار شمع
• وسایل برای هم زدن موم
•  دماسنج
•  ترازو

۱- آماده سازی

قبل از شروع ذوب پارافین ، آماده سازی فضا بسیار مهم است ، به ویژه اینکه کار با پارافین می تواند کاملاً کثیف کننده باشد! اطمینان حاصل کنید که یک سطح صاف تمیز برای کار دارید و از سطح استفاده کنید که پارافین روی آن حرکت نکند. پارافین را وزن کنید میزان موم مورد نیاز خود را. برای این مثال ، ما از ۱۰۰ گرم استفاده می کنیم.

۲- ذوب شدن موم

موم وزن شده خود را در ظرف خالی بریزید. پارافین را در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و در همان حال به آرامی هم بزنید. اطمینان حاصل کنید که دمای آن بیش از ۸۰ درجه سانتیگراد نشود. فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد تا ذوب شود. برای اینکار ، با استفاده از روش بن ماری پارافین را آب می کینم.. از دماسنج  برای خواندن دقیق دما استفاده کنید.

۳- افزودن رنگ

هنگامی که پارافین شما به ۷۰ درجه سانتی گراد رسید ، کیسه رنگ شمع خود را باز کرده و داخل پارافین مذاب خالی کنید. به آرامی هم بزنید تا همه رنگ حل شود و به طور یکنواخت پخش شود. ما پیشنهاد می کنیم از ۰.۲ درصد رنگ استفاده کنید ، بنابراین با یک کیسه رنگ ۱۰ گرمی می توانید  ۵ کیلوگرم پارافین را رنگ می کند. البته این بستگی به طیف رنگی مورد نظر شما نیز دارد. موم های گیاهی ممکن است به میزان بیشتری نیاز داشته باشند. (اگر از رنگ شمع مایع استفاده می کنید ، چند قطره را به طور همزمان استفاده کنید تا رنگ دلخواه شما به دست آید).

۴- افزودن عطر

هنگامی که رنگ کاملاً حل شد ، پارافین خود را از روی حرارت بردارید ، مرتباً درجه حرارت را بررسی کنید تا موم به ۶۵ درجه سانتی گراد برسد. هنگامی که پارافین در دمای ۶۵ درجه سانتی گراد قرار گرفت ، بطری اسانس خود را باز کرده و داخل آن بریزید. در حین ریختن عطر ، پارافین را به آرامی هم بزنید(حداقل ۳۰ ثانیه). ما پیشنهاد می کنیم تا ۱۰٪ اسانس در پارافین استفاده کنید بنابراین ۵۰۰ میلی لیتر اسانس برای ۵ کیلوگرم پارافین معطر کافیست.

 

۵- ریختن پارافین در ظرف

اکنون همه مواد شما مخلوط شده اند ، با  پارافین در دمای ۶۰-۶۵ درجه سانتی گراد است ، زمان ریختن آن است. موم مذاب خود را از ظرف خارج کرده و در قالب بریزید. موم خود را به آرامی در قالب ذوب موم خود بریزید. (اگر از قالب های  پلاستیکی استفاده می‌کنید ، مطمئن شوید که در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد آن را داخل قالب می ریزید ، هرچه گرمتر شود  ممکن است قالب ها ذوب شده و باعث نشت آنها می شود.) قالب را در جای بی حرکت قرار دهید. چند ساعت به آنها زمان دهید تا کاملاً تثبیت و محکم شوند. توصیه می کنیم شمع را تقریباً در مکانی تاریک و خنک نگه دارید. ۲ هفته برای آماده شدن شمع زمان نیاز دارید.

 

کلید ساختن شمع ، آزمایش و خطا است.

 

2 دیدگاه در “روش صحیح ذوب کردن پارافین شمع

  1. bahareh2023 گفت:

    چی به پارافین اضافه کنیم تا حباب نزنه

    1. مدیر سایت گفت:

      میتونید از مقداری کمی اسبد شمع استفاده کنید و همینطور پارافین رو خیلی ارام داخل قالب بریزید و با قاشق ضرباتی آرام با قالب بزنید تا هوا خارج شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *