عمومی

انواع قالب های شمع سازی

انواع قالب های شمع سازی

شمع ها قطعات تزئینی خانه هستند. قالب های مختلف شمع برای تکمیل بازار تشنه مصرف کنندگان به وجود آمده اند. می توانید از شمع ها به عنوان راهی برای بازگرداندن عطر و نور به اتاقتان استفاده کنید.

شمع معمولاً شی است که در مرکز آن یک فتیله وجود دارد. همانطور که پارافین داغ را داخل قالب می ریزید  و شمع شکل خود را حفظ می کند، خنک می شود و سپس آن را از قالب خارج می کنید و به طور مستقل می ایستد.

قالب ها در اشکال و اندازه های متعدد وجود دارند. قابل ذکر است که آنها از مواد مختلفی تهیه می شوند. بیایید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم

انواع قالب شمع

انواع قالب شمع

بیشتر قالب ها از مواد مختلف تولید می شوند. تنوع مواد به کار رفته در ساخت آن به طور خودکار با نام آنها نامی مرتبط است.  قالب ها به شرح زیر است:

الف)  قالب آلومینیومی

قالب آلومینیومی قالب شمع پرکاربرد در بین شمع سازها است. دارای چندین ویژگی است که باعث می شود برای بسیاری از افراد یک انتخاب عالی باشد. یکی از شرایط منحصر به فرد قالب آلومینیومی مقاومت در برابر حرارت است.

همچنین قالب آلومینیومی معمولا تمیز بوده و ماندگاری بالایی دارد. در مقایسه با قالب های دیگر مانند سیلیکونی نسبتا مقرون به صرفه هستند. قابل ذکر است که قالب آلومینیومی اجازه نمی دهد شکاف یا درزیی روی شمع ها ظاهر شود.

یکی از معایب آن این است که در اشکال محدود موجود است. همچنین به عوامل آزاد کننده نیاز دارد تا شمع را از قالب خارج کنند. کل فرآیند ممکن است زمان بر باشد.

ب)  قالب پلاستیکی

قالب پلاستیکی برای افراد مبتدی در شمع سازی کمک بسیار بزرگی است. شما می توانید آنها را ارزان خریداری کنید. علاوه بر این، آ در کار با آنها ایمن هستند. شمع از قالب به صورت تمیز بیرون می آید. برای انجام تمیزکاری در آنها  فقط به آب تمیز و یک صابون معمولی نیاز دارید. قالب های شمع که از مواد پلاستیکی تولید می شوند، ماندگاری کوتاه تری دارند. در این قالب ها باید پارافین مذاب را در کمتر از ۷۰ درجه سانتیگراد بریزد تا ماندگاری بیشتری داشته باشند

ج)  قالب فلزی

قالب فلزی به دلیل طول عمر زیاد تقاضای زیادی دارد. همچنین کاربر به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. خبر خوب این است که قالب فلزی در اشکال و اندازه های مختلف موجود است.

یکی از معایب آنها احتمال قر شدگی است پس باید هنگام کار با آنها دقت کافی داشته باشید، می توانید مدت طولانی تری از آنها استفاده کنید.

د)  قالب لاستیکی

قالب های لاستیکی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند:

. قالب پلی اورتان

این یک قالب لاستیکی محبوبی است که ارزان تر است. همچنین یک انتخاب خوب در بین سازندگان قالب است. نقطه ضعف این محصول انتقال بوی بد به شمع تنهایی است. همچنین، باید از یک عامل آزاد کننده برای خارج کردن آن از قالب استفاده کرد تا بتواند سطح صاف تری را  برای شمع حفظ کنید.

·  قالب سیلیکونی

 نوع دیگری از قالب لاستیکی است. این یک انتخاب عالی است زیرا شمع در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد. همچنین به راحتی می توان آن را از قالب خارج کرد زیرا سطحی نچسبی دارد.

قالب دارای یک سطح انعطاف پذیر است. در نتیجه، نیازی به استفاده از یک عامل آزاد کننده برای خارج کردن آن از قالب نخواهد بود. همچنین سطح شمع را بصورت صاف حفظ می کند که کاربر نهایی مجبور به اصلاح مجدد نخواهد بود.

یکی از نکات منفی ماندگاری و بوی آنهاست. همچنین دارای   سطح مستعد به آسیب است. علاوه بر این، این نوع قالب های شمع کمی گران هستند.قالب شمع سازی

. قالب لاتکس

نوع دیگری از قالب لاستیکی است که می توان از آن برای ساختن طرح های پیچیده و اشکال پیچیده مانند گل های میوه و حیوانات استفاده کرد. نکته جالب در مورد  طراحی لاتکس این است که آنها بسیار انعطاف پذیر هستند. می توان الگوهای پیچیده و طرح های بدون درز ایجاد کنند.

قالب لاستیکی با سوراخ فتیله عرضه می شود. همچنین، هنگام خارج کردن آن از قالب، از یک عامل آزاد کننده استفاده نمی شود. اگر سوراخ فیتیله وجود ندارد، می توانید با استفاده از سوزن آن را ایجاد کنید. این قالب شمع به دلیل تطبیق پذیری انتخابی محبوب است.

از قالبهای فروشگاه اچ ان بی بازید کنید

ه)  قالب شیشه ای

قالب های شیشه ای محصولات جالبی هستند که به سرعت خنک می شوند تا کل فرآیند را تسریع کنند. بنابراین، آنها در زمان صرفه جویی می کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز آنها این است که این قالب‌های شمع در حین جدا شدن از قالب نیاز به عامل آزادکننده ندارند.

اکثر شمع‌هایی که از این فرآیند به دست می‌آیند، روکشی بدون درز و صاف دارند. با این حال، یکی دیگر از مزایای شیشه این است که مواد آنها به راحتی در دسترس هستند.

نقطه ضعف قالب های شیشه ای این است که آنها بسیار ظریف هستند. اگر به درستی از آنها مراقبت نکنید، ممکن است بشکنند. همچنین مستعد ترک خوردن و خراشیده شدن هستند.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه قالب شیشه ای این است که گرمای شدید را تحمل نمی کند. فرض کنید دما از حد خاصی فراتر رود، ممکن است در نهایت منفجر شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *