عمومی, مشکلات شمع سازی

چرا شمع های خانگی سریع می سوزند

چرا شمع ها زود می سوزند

برای بسیاری از شمع سازان خانگی این سوال پیش می آید که چرا شمع های خانگی سریع می سوزند؟ در دوران مدرن، شمع‌ها بیش از اینکه نوری در تاریکی باشند، به استفاده کننده خود خدمت رسانی می‌کنند. گفته می شود شمع های معطر با انتشار عطرهای آرامش بخش، اضطراب شما را کاهش می دهند. به غیر از موارد تزئینی در مراسم و آیین های مختلف از شمع استفاده های زیادی می شود. با این حال، اگر شمع ها زود بسوزند، غم انگیز است، به خصوص زمانی که خودتان آن را درست کرده باشید. خوب چرا شمع های خانگی به سرعت می سوزند؟

 

شعله های متلاطم شمع اغلب به دلیل فتیله های بی کیفیتی ایجاد می شود که بدرستی آماده سازی نشده است و باعث می شوند شمع های خانگی به سرعت خاموش شوند. گفته می شود سرعت سوختن شمع تحت تأثیر اسانس نیز قرار دارد. مسئله دیگر می تواند این باشد که شات شمع بسیار بزرگ است.

ngcb1

امروزه شمع ها را به راحتی در خانه درست می کنند. بیایید ببینیم چگونه می توانید آنها را طولانی تر کنید و چرا شمع های خانگی شما سریع تر از حد معمول می سوزند.

۷ دلیل برای اینکه یک شمع خانگی به سرعت می سوزد

به طور کلی یک شمع بر اساس میزان پارافینی که دارد و نوع شمع بین چهار تا هشت ساعت می سوزد. شمع های خانگی ممکن است نتوانند بیشتر از شمع های خریداری شده از فروشگاه ها بسوزند. عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود شمع به سرعت خاموش شود.

۱. فیتیله شمع

فتیله های بی کیفیتی که آماده سازی نشده اند، اغلب علت شعله های متلاطم شمع هستند و باعث می شوند شمع های خانگی به سرعت بسوزند. فتیله تعیین می کند که شمع با چه سرعتی بسوزد.

اگر ضخامت فتیله برای شمع زیاد باشد به این معنی است که پارافین را سریعتر می سوزاند. مطمئن شوید که نوع مناسب فتیله را برای شمع خود انتخاب کنید تا سریعتر نسوزد.

۲. قرار دادن شمع در مکان ساکن

شمع های خود را دور از جریان باد قرار دهید. باد می تواند شعله را به کناره شمع بیاورد و باعث شود که پارافین به طور یکنواخت نسوزد. سپس پارافین مذاب از کناره شمع ذوب می شود. اگر شعله شمع بیش از حد حرکت کند و به سمت مرکز  متمایل نباشد در نهایت شمع را خاموش می کند. شمع با فتیله ای که مستقیم است بهتر می سوزد و ماندگاری بیشتری دارد.

۳. سوزاندن شمع برای مدت کوتاه

همیشه شمع خانگی خود را برای مدت طولانی بسوزانید. فقط ده دقیقه از شمع های خود استفاده نکنید و سپس آنها را خاموش نکنید. هر بار که شمع خود را روشن می کنید، باید مدت بیشتری بسوزد تا پارافین بطور کامل ذوب شده و حوضچه مذاب تشکیل دهد. در غیر اینصورت تونلی شدن در شمع اتفاق می افتد

۴. شمع ها کثیفی را جذب می کنند

اجازه ندهید آلودگی روی سطح شمع های خانگی شما بنشیند و اگر نشست، قبل از روشن کردن آن ها را به درستی پاک کنید. این کثیفی و گرد و غبار روی فتیله جمع می شود و باعث رشد قارچ می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، آتش در نهایت بزرگتر می شود، پارافین زیادی می سوزاند و دوده ایجاد می کند. تمیز کردن شمع ها پس از هر بار استفاده عاقلانه است.

۵. قبل از استفاده مجدد شمع را کاملا خنک کنید

از روشن کردن مجدد شمع زمانی که هنوز داغ است خودداری کنید. این فقط باعث نرم شدن و گرم شدن سریع شمع می شود که باعث می شود شمع سریعتر بسوزد و عمر آن کاهش یابد. قبل از روشن کردن دوباره شمع‌ها به آن زمان کافی بدهید.

۶. مواد تشکیل دهنده

پارافینی که برای ساخت شمع استفاده می شود تأثیر قابل توجهی در طول عمر آن دارد. اگر موم استفاده شده در شمع ارزان باشد یا مواد به کار رفته در آن ضعیف باشد، شمع سریعتر می سوزد.

۷. اسانس

روغن معطر نیز نقش مهمی در سوختن سریع شمع خانگی دارد. شمع با اسانس ساخته می شود که با نام روغن معطر نیز شناخته می شود. این عطر شمع را تعیین می کند. با این حال، روغن باعث می شود شمع به سرعت بسوزد.

روغن های معطر شمع با دقت فرموله شده اند تا اطمینان حاصل شود که به درستی می سوزند.  روغن موجود در پارافین شعله را تشدید می کند و آن را قابل اشتعال تر می کند. در نتیجه، پارافین را سریعتر ذوب می کند و باعث می شود شمع خانگی  تندتر بسوزد.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر شمع های خانگی

در حالی که شمع‌ها به هر فضا گرما و نور می‌ بخشند و باعث می‌شوند خانه شما آرامش بیشتری داشته باشد، اما برای همیشه دوام نمی‌آورند و می‌توانند کمی گران باشند. با این حال، با رعایت برخی از این نکات می توانید شمع های خانگی خود را طولانی تر  بسوزانید.

شمع را در جای مناسب بسوزانید

شمع ها در گوشه و کنار خانه شما عالی به نظر می رسند. با این حال، جای شمع می تواند بسیار بر طول عمر آن تأثیر بگذارد. همیشه شمع های خانگی خود را روی سینی یا هر چیزی که سطح صافی دارد قرار دهید.

این موضوع شمع را صاف نگه می دارد و شعله مستقیم می سوزد. حرکت شعله باعث می شود شمع به طور متلاطم بسوزد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که شمع های خود را از جریان باد دور نگه دارید.

همچنین نباید شمع های خود را مستقیماً زیر نور خورشید قرار دهید یا آنها را بیرون بگذارید. نور خورشید فقط باعث می شود شمع ها به دلیل گرما سریعتر آب شوند. بیرون گذاشتن شمع‌ها، آنها را در معرض باد قرار می‌دهد و باعث می‌شود که شمع‌ها نیز ناهموار و سریع‌تر بسوزند.

تثبیت تونلی شدن شمع با فویل آلومینیوم

این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شمع شما مستقیماً در مرکز می‌سوزد اما موم سخت در اطراف لبه‌های شمع باقی می‌ماند. یک فویل آلومینیوم را در اطراف لبه‌های بالایی بپیچید تا به درست کردن ناحیه تونلی شدن کمک کنید تا حوضچه شمع تشکیل شود

تهویه اتاق

شما باید شمع های خود را دور از باد و باد نگه دارید. با این حال، این بدان معنا نیست که اتاق شما نباید به خوبی تهویه شود. پنجره های خود را تا حدی باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود. همچنین این موضوع به پخش بوی روغن معطری که در شمع های خانگی خود استفاده کرده اید کمک می کند.

شمع های خود را به درستی نگهداری کنید

پس از اتمام استفاده از شمع ها، آنها را به درستی در بسته بندی خود نگهداری کنید. هر گونه کثیفی یا دوده ای را که روی لبه ایجاد شده است، قبل از اینکه آنها را دور نگه دارید، پاک کنید. همیشه باید آن ها را در جای خنک نگه دارید و پس از خنک شدن کامل شمع های خانگی دوباره از آن ها استفاده کنید. یک ترفند عالی این است که شمع های خود را در یخچال نگهداری کنید.

همچنین باید قبل از جابجایی شمع صبر کنید. پارافین بطور کامل سفت شود این شمع خانگی را صاف نگه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *