مشکلات شمع سازی

راهنمای مشکلات شمع سازی-بخش چهارم

راهنمای مشکلات شمع سازی بخش چهارم

با ادامه مشکلات و راهنمای شمع سازی در خدمات شما عزیزان هستیم. جهت مطالعه بخش اول  و بخش دوم  و بخش سوم را کلیک کنید. امروزه نقش شمع در زیباسازی منازل، رستوران ها، اماکن مذهبی و … بر هیچ کس پوشیده نیست! این وسلیه تزیینی زیبا در اشکال و رنگ های متفاوتی در بازار موجود است و شما می توانید متناسب با سلیقه خود از آن استفاده نمایید. ساخت شمع و تولید آن بسیار ساده است و هر شخص می توانید با ابزارهای ساده ای آن را بسازد.

  • دود کردن شعله

دود کردن می تواند در اثر عوامل مختلفی مانند بزرگ بودن فتیله ، کوتاه نشدن فتیله ، زیاد بودن اسانس در موم یا حباب های هوا در شمع ایجاد شود. راه حل های مناسب استفاده از اندازه فتیله کوچکتر و کوتاه نگه داشتن فتیله تا نیم سانتی متر است.

دود کردن شمع


  • تشکیل حوضچه کوچک پارافین مذاب

دلیل اصلی ایجاد یک استخر مذاب کم، کوچک بودن فتیله است ، راه حل این است که یک فتیله بزرگتر را استفاده کنید تا اندازه استخر مذاب شما افزایش یابد. سفت بودن موم نیز می تواند دلیل دیگری باشد ، مومی با نقطه ذوب پایین یا یک موم نرم تر را امتحان کنید یا سعی کنید از یک افزودنی برای نرم کردن موم استفاده کنید.

تشکیل حوضچه کوچک پارافین مذاب


  • وجود حباب هوا در شمع

حباب های هوا می توانند از طروق مختلف ایجاد شوند. دلیل آن این است که موم خیلی زود سرد شده، موم خیلی سرد یا خیلی سریع در داخل قالب یا ظرف ریخته شده، وجود پرز و گردو خاک درون قالب عامل دیگری، درون قالب خوب خشک نشده است و مقداری آب در آن وجود داشته است و یا هوا داخل پارافین آزاد نشده است و همینطور پارافین را خیلی سرد هم زده اید. راه حل های ممکن عبارتند از اینکه اجازه دهید موم آرامتر خنک شود ، موم را در دمای گرمتر بریزید(حدودا ۶۵ درجه سانتیگراد) ، موم را با سرعت کمتری داخل ظرف بریزید ، سعی کنید هنگام ریختن موم ظرف را کج کنید، همچنین پس از اتمام ریختن موم داخل ظرف، روی ظرف ها ضربه بزنید تا حباب های هوا آزاد شود.

حباب هوا در شمع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *